Hej alle.
Jeg købte for 5 måneder siden en fantastisk skøn vallak på 6 år, som jeg er helt ufatteligt glad for. Da jeg købte ham, fik jeg at vide, at han bed i inventaret, men at sælger ikke havde hørt ham sluge luft. Det var selvfølgelig noget af at sats stadig at købe ham, men jeg vidste, at det her bare var drømmehesten.
Jeg fik ham hjem, og han bed i inventaret den første aften jeg havde ham, hvorefter han ikke gjorde det siden i de fem måneder.
Nu er sagen så den, at han i går aftes pludselig gjorde det igen + slugte luft ind en enkelt gang, efter jeg havde givet ham gulerødder i krybben. Jeg er selvfølgelig meget frustreret, for hvorfor begynder han på det nu, når der ikke har været noget i 5 måneder?
Jeg snakkede med en af pigerne på ridecentret, som havde været derude under fodring, og der havde han ikke gjort noget, hvilket jo plejer at være normalt for en krybbebider.
Kan det være fordi, at han kan mærke, at jeg er stresset pt. og så smitter det af på ham? Som sagt har der intet været i de 5 måneder jeg har haft ham, før nu. Han står på halm og får masser af hø, så det burde ikke være pga. af det (tænker jeg).
Hvad kan det skyldes, bliver han stresset fordi jeg er, eller hvad? Der er ingen andre forandringer i stalden, som kunne have forårsaget det.