Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Biotin - hvor meget foder?
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 10:18

Halløj. :)

Min hest er lige startet på biotin i pulverform. Egentlig var planen, at hun igennem sommeren kun skulle have vitaminbrikker ved siden af græsset, da hun meget nemt bliver alt for tyk.

Pt. får hun en stor håndfuld af Tjørnehøj Mølles Kraft sammen med biotinen. Bortset fra biotinen er hun vant til at få dette foder. Men pga. ovenstående var det planen at trappe hende endnu mere ned, og så tænkte jeg på, om der er retningslinjer for, hvor meget foder dyret skal bør sammen med biotinen? Skal siges, hun går på græsfold og desuden har wrap i boksen.

/SC.

Ponydamen søger part i Odsherred - se præs. for info. :D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 11:21

Hej

Hvis grunden til at du giver hende foder, er for at få hende til at spise biotinen. Så overvej at skifte til biotin fra Salvana, da det IKKE er i pulverform men i dragee's. Jeg bruger det selv, da jeg ikke kan få pulver i min hest. Han spiser dem her fra hånden, og de smager MUMS synes Comet

Han får her om sommeren vitamin/mineral kiks fra Salvana samt biotin dragee fra salvana....

Biotinen virker perfekt

Selv den mindste stjerne lyser.....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 11:42

Jeg havde skam overvejet Salvana, men synes det er meget dyrt.

Hesten får i forvejen TM og kun ganske lidt, og eftersom det kun koster omkr. 150 kr./sæk, generer det mig ikke. Indtil videre har det ikke været et problem, at hun ikke vil spise pulveret..

/SC.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 11:52

Neeej, hvor føler jeg mig dum nu... Har først lige opdaget, at man med Salvana kun skal give 1/3 af mængden, som jeg giver nu, og dermed bliver dagsprisen reduceret med næsten tre kroner + jeg slipper for at give TM ved siden af.

Nå.. I spanden, som jeg købte i går (!) er der kun biotin til en måned, og eftersom hestene ryger på døgnfold omkring 1. juni, kommer det måske til at passe med et skift alligevel. Så tak for tippet.

/SC.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 20:47

Øv da

Ja i indkøb er det ret dyrt, men til gengæld holder spanden læææææææænge

Så skal du igang med biotin igen, vil jeg klart anbefale Salvana's...

Min hest får det året rundt, også selvom han er på døgnfold fra maj-oktober/november....

Stopper jeg en periode, bliver hovene bløde og smuldre + de nærmest ikke gror

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 12:52

Jeg forstår dog ikke helt, at der på hjemmesiden står, man skal give forebyggende i tre måneder? Da netop ikke, når man skal give det løbende og over lang tid for at få ordentlig effekt...

www.salvana.dk/produkter- specialiteter-salvana-biotin-dragee- 27.html?PHPSESSID=95a6...b8889fd59c

Det står i bunden af siden. Det kan jeg regne ud, du så ignorerer og giver hesten alligevel med succes? :)

/SC.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 13:47

Der går et stykke tid, inden der er virkning på en biotinkur. Så hvis man først starter når problemet er kommet, så kan man ikke forvente en hurtig virkning...

Jeg har talt med Salvanamanden, som sagde at jeg sagtens kunne gi hele tiden. Min smed siger også jeg skal gi året rundt, da han kan mærke forskel på hovkvaliteten. Han er yderst tilfreds med virkningen af Salvana's biotin, iforhold til andre mærker

0
0
Svar på denne tråd

Biotin
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 22:10

Jeg forstår ikke jeres begejstring for Salvana !

Hvis man ser på mængden af biotin/kg samt mængden af Zink/kg så er det et rasende dyrt produkt sammenlignet med eksempelvis HoofPak der ovenikøbet har chelateret Zink og Kobber i sig......

Lad være med at sammenligne daglig-doseringsmængden men sammenlign istedet hvor meget biotin hesten får pr dag.

Salvana's dagsdosering af biotin = 6 mg (iflg deres indholdsfortegnelse) og en dagsdosis koster kr 2,13/dag (ved vejl.udsalg kr 638,00 v/3kg)

Samme dosis Biotin ved HoofPak koster kr 1,10/dag (ved vejl.udsalgspris 695,00 v/2kg)

eller har jeg misset noget ?????

og så skulle jeg hilse fra smeden at sige 3 mrd forebyggelse i træskolængder kun svarer til ca 3 cm ny hov, hvilket ikke giver mening......men at man med stor fordel for pels og hov kan give halv biotin mængde hele året rundt.....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 22:28

Jeg giver biotin hele året

Den biotin du nævner er det pulver???

0
0
Svar på denne tråd

Biotin
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 22:31

Ja det er pulver så Comet vil nok ikke være helt tilfreds :-(

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 22:34

Tænkte det nok Derfor vi bruger Salvana's, som er det enest biotin jeg kan finde som ikke er pulver.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider