Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Loppefrøskaller
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 17:15

Så har vi gang i det sædvanlige show: Jeg mener, Milo skal have en kur med loppefrøskaller, fordi hestene netop nu ynder at grave på folden.

 

Men Milo er altså ikke enig - han nægter at æde skidtet.

 

Han får ikke en masse krybbefoder, kun en håndfuld high fibre cubes når han kommer ind for natten, så der er ikke rigtig basis for at blandet det i foderet. Størstedelen af hans foder udgøres af wrap, og det er sgisme ikke nemt at blande loppefrøskallerne i wrappen Har også forsøgt med müsli uden det store held...

 

Hvordan får I jeres heste til at æde det?


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 loppefrøskaller
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 17:38

Jeg har købt mash fra TM det bliver en smule tørt når det har stået i en par minuter.

Og lige inden det skal serveres, dryser jeg loppefrøskaller over.

Så de når ikke at suge fugt.

Så er der ingen problemer og krybben er helt renslikket


----------------KATJA-----------------


Husk at behandle andre, som du selv gerne vil behandles!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 17:45

Mine får det sammen med roepiller og alt er spist.

 

Alternativt er der dette Equiguard, som er tilsat vanillie aroma og som hestene ikke skal have så meget af som skallerne

 

equidan.dk/DK/PRODUKTER/ Købes%20i%20butik/ Produkter%20til%20heste/Mave%20(x9x) %20Tarm/EquiGuard.aspx

 

Har selv brugt det, da de ikke havde skallerne hjemme - og det dufter bare SÅ godt, hestene elskede det :)


Mvh

Elisabeth


Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se


0
0
Svar på denne tråd
 
 I roepiller?
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 18:35

Elisabeth: Blander du loppefrøene i opblødte roepiller? Det prøvede jeg nemlig første gang, jeg stiftede bekendtskab med dem - og jeg endte op med en gang aldeles udmærket tapetklister (så blev jeg da så meget klogere...)


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 loppefrø
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 20:19
Nej, jeg laver en spand med roepiller i bunden lucerne og så skallerne øverst. De spiser det, også sekvim de blander det sammen i krybben. Den er altid ren og iflg de prøver jeg tager af deres gødning, så virker det efter hensigten :D

Mvh

Elisabeth


Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se


0
0
Svar på denne tråd
 
 Aha...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 20:25

Så forstår jeg bedre Jeg må prøve, om jeg kan lokke det i Milo på den måde...


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 22:42

Jeg har ingen problemer med 'tapetklister' selv om jeg udfodrer i opblødte fiberpiller.

 

Jeg kom til, en enkelt gang, at hælde loppefrø over pillerne, inden jeg hældte vand på - det gør man kun een gang

 

Nu opbløder jeg pillerne, så de ikke er helt smattede, hælder en smule lucerne i, hans vit/min, olie osv - og så til sidst loppefrøskallerne - og det bliver ingenlunde klistret.

Det hænger kun lige tilpas sammen, så kan ikke kan sortere dem fra, men uden at det blive ulækkert.

Han spiser dem gladeligt.

 



At any street corner the feeling of absurdity can strike any man in the face.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Daminoshops coatede
Forfatter: 
Dato:  13-03-2012 11:52

loppefrøskaller kunne også være en mulighed. De er fremstillet med bukkehornsfrø, som heste bare knuselsker, og som i øvrigt også er gode for fordøjelsen:

 

www.damino.com/shop/controllers/ shopcontroller/getproductdosering/3/ 1/155/118

 

Erfaringerne herfra er i hvert fald rigtig gode

 

Mvh. CC

0
0
Svar på denne tråd
 
 loppefrøskaller
Forfatter: 
Dato:  13-03-2012 16:08

to af mine HADER loppefrøskaller og de nægter at spise dem ligemeget hvad jeg blander dem med, hvad der er afprøvet: musli af forskeliige slags, melasse, roepiller og mash (irish mash fra hippolyt og mash fra TM - begge dele sluges ellers normalt, men så snart det lugter/smager af loppefrøskaller bliver det ikke rørt selv om det står i boksen natten over)... de er lidt besværligt


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mikki..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2012 16:21

Prøv dem jeg har anbefalet længere oppe, de er slet ikke som skallerne - det er helt fintmalet ,doserne med dem er meget små og så er de tilsat vanilliearoma, så de dufter bare SÅ godt :) Måske det var lykken for dine heste :D


Mvh

Elisabeth


Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sukker
Forfatter: 
Dato:  13-03-2012 16:42

Der er desværre sukker i de der equiguard-nogen. Jeg er ikke så vild med at tilføre unødigt sukker. Milo er i forvejen er en easy-keeper, så han har ikke ligefrem brug for sukkeret


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 loppefrø..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 14:55

Jeg kan også kun tale meget varmt for deluxe udgaven fra Damino shop.. Min hoppe nægter at spise de alm loppefrøskaller, men dem her spiser hun rent..

 

Men udmiddelbart hvis du har nogle og de skal bruges, man smider jo ikke bare ud vel hehe ;-) så ville jeg nok også prøve at hælde roepiller/lucerne blanding i krybben og så loppefrø øverst og se om det ikke glider ned..

 

:-)

 


Hilsen Conni

- ejer af verdens 2 dejligste heste - Leika hesten & My Precious..


Tjek min dejlige heste ud på: Min hjemmeside


- Søger opstaldning i nærheden af Rødekro -

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider