Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kan det være fra varmeknopperne??
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 20:25

Hej Allesammen

 

Min hest har en masse skæl i sadellejet....

Man kan ikke se dem før efter man har redet og tager sadlen af.

 

Han havde nogle varmeknopper der sidste år, kan det være fra dem??

 

Mvh

Jeannett


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skæl i sadelleje
Forfatter: 
Dato:  29-02-2012 11:24

Hej,

 

Når jeg sadler af efter ridning ligger der et tyndt lag skæl i sadellejet, uanset hvor grundigt jeg strigler og børster før ridning. Jeg tror måske bare, at det er tegn på, at der generelt er skæl i hestens pels, og så får kontakten med sadlen/sadelunderlaget det arbejdet "op til overfladen". Men min hest er så også et pelsdyr, der ikke er klippet eller korthårshest om vinteren , så der er måske lidt mere hos hende end hos de korthårede.

 

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay..
Forfatter: 
Dato:  29-02-2012 19:26

Okay, så er der altså andre med dette.

 

Jeg fik, igår, noget disinficerende salve at smøre det med, af hende der ejer stedet hvor min hest står... Hun sagde iøvrigt at det var fra varmeknopperne, det havde de haft en hest med før, hvor de havde talt med dyrlægen om det. -Men der var kun til igår og idag så ved ikke om det virker på så kort tid...

 

Nu vil jeg skifte underlag igen og vaske det der er på nu.

 

Og så glæder jeg mig til det bliver varmere så han kan få sit overgangs dækken på, så vinterdækkenet kan blive vasket!

 

Mvh

Jeannett

 


Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider