Hej allesammen..
Jeg er kun et handelstjek fra at købe en dejlig hoppe, men hun har ikke været meget i hænder, har altid bare gået i samme flok, derfor er hun jo noget ked af at blive fjernet fra dem ( seperationsangst )men ellers rar og fornuftig for en rå hest.
Sælger og jeg har aftalt at hoppen skal have noget bedøvelse inden transporten, så det ikke bliver en grim oplevelse for hende at blive flyttet..
Jeg har altid fået flyttet hest af transportfirma, da JEG lider af skræk for trailerkørsel ( jeg kan se absolut alt hvad der kan gå galt under kørslen )
Og til det/de faktiske spørgsmål..
Hvis hesten er bedøvet til transporten :
Hvor længe holder bedøvelsen ? - transporten vil i direkte rute tage ca. 1½ time.
Vil det være bedst i trailer eller i lastbil ? herunder : i trailer kan man jo køre direkte, men den er også mindre stabil.
Ved lastbil kan man jo risikere at turen bliver "indirekte" og at der skal flyttes på hestene undervejs samt at det måske bliver svært at passe transport og dyrlæge sammen.
Det var lige mine egne tanker - vil meget gerne høre råd og ideer, da jeg aldrig før har flyttet en rå hest...