Min gamle pruhest har også haft gentagne problemer med en skade på vedhæftningen af bøjesenen på et forben + en stor skygge (sandsynligvis væskeansamling) på senen (konstateret ved scanning)
Dyrlægens vurdering var at skaden kunne skyldtes et slag, der lå flere år tilbage. Da han har et overben samme sted er det meget sandsynligt (han havde det overben da jeg købte ham, men dengang blev det vurderet til ikke at have betydning)
Han fik pause i 2 måneder, blev genoptrænet og vi red dressur 1-2 måneder, så sprang skaden op igen.
I løbet af 2,5 år var han halt 5-6 gange, til sidst syntes dyrlægen ikke det var holdbart og vi talte aflivning og forsikring.
Men jeg havde ikke råd til en hulens masse undersøgelser, som var nødvendige for at forsikringen ville godtage skaden.
Derfor fik han 1 sidste chance. Han skulle være foldbums i et helt år uden sko osv. Efterfølgende blev han genoptrænet meget langsomt, og de første 3 måneder var det kun i skridt, efterfølgende 3 måneder med skridt/trav-intervaller.
Efter 1 års genoptræning begyndte jeg at ride mere dressur, og i dag er han gående igen 
Dog får han aldrig lov til at springe, og jeg er meget påpasselig med ikke at lave for mange af de "hårde" øvelser som f.eks. schenkelvigning. Og så er jeg helt hysterisk obs på at han bruger sig korrekt og ikke lægger for meget vægt på forparten.
I dag går han LA4-LA5
Faktisk er der ofte nogle der er overrasket over at se ham til stævnerne igen - de troede han var væk for flere år siden