Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Knælåsningsoperation
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 11:13

Hejsa,

Der var en herinde, der lavede en tråd om hendes hest, som skulle have en knælåsningsoperation. Jeg synes ellers, jeg havde gemt debatten, men åbenbart ikke.

Nogen der kan huske, hvem det var?

Har andre erfaringer med denne operation?

Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd

Ikke min hest fra tidligere tråd
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 13:15

Hejsa

Jeg har en hest der har fået denne operation. Hesten var 3 år og der var intet at overveje. Den ene side blev ved med at låse og selv to dyrlæger kunne næsten ikke få det på plads. Hesten har formentlig gået med det siden om morgenen/formiddagen til jeg opdagede det om eftermiddagen, hvor jeg var ved at dø af skræk, da jeg aldrig havde hørt om det før og troede at benet var brækket.

Dyrlægen kom og satte det på plads 5 gange i løbet af et kvarter. Senere på aftenen kom hesten på en klinik hvor de ville operere hesten dagen efter. Det blev samme aften da den panikkede over benet og hyperventilerede. Operationen gik fint. Hesten er i dag næsten 6 år og kan rides helt normalt. Den kan godt "tabe" et bagben under ridning en sjælden gang, men dyrlægen siger det er fordi hesten mangler muskler endnu. Jeg har aldrig set den gøre det på fold.

Der er delte meninger om det giver problemer senere efter hvad jeg har kunnet læse og hvad forskellige dyrlæger har sagt. Der var intet at stille op i vores situation end at få hesten opereret og skulle hesten få problemer senere en gang så må jeg tage den derfra.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider