Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foderlog mm.
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 18:45

hejsa

er der nogle herinde der kan forklare reglerne omkring foderlog mm. sådan at en blondine kan forstå det??

Min ene hest er udtaget af konsum, den anden er ikke.

tidligere har det ikke været et problem da min forældre havde en fårebesætning på gården og som jeg fik det forklaret til et kontrol besøg der, så de ikke på hvad jeg fodrede hestene med, men min fornemmelse nu er at da der kun er hestene tilbage på gården vil de jo nok se på det, så hvad skal registreres og hvad skal evt. ikke registreres??

jeg føler mig dybt forvirret.

mvh

Mie

RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011

Nu kun med Miss Jay og Dagirr ox, men Jay har termin 9. februar 2012, så glæder mig så meget til den tid :)

0
0
Svar på denne tråd

konsum
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 20:03

ikke for noget,men hvorfor for du ikke udelukket den anden fra konsum også.

0
0
Svar på denne tråd

ingen grundt til det
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 20:40

hejsa

Heidi, hestekød er nget vi spiser ind imellem, og så ser jeg ingen grund til at udelukke medmindre der er givet medicin der taler herfor.

efter at have kigget i min hoppes pas er jeg kommet i tvilv om hun nu egentlig også er udelukket, jeg har ikke selv gjort det, men det har tidligere ejer sagt hun havde, men der står intet i passet.

hvem skal man kontakte vedr. dette, videnscentret?

mvh

Mie

Nu kun med Miss Jay og Dagirr ox, men Jay har termin 9. februar 2012, så glæder mig så meget til den tid :)

0
0
Svar på denne tråd

konsum
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 06:46

hej

du kan prøve og ringe til landscenteret og høre dem om den er udelukket.det skal de jo ha registret derinde hvis den er .

0
0
Svar på denne tråd

Det er nu..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 08:04

fødevareministeriet der står for den registrering.. Så det var dem jeg ville kontakte..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

foderlog
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 08:08

der findes rigtigt mange forklaringer, men egentligt handler det om at du skal kunne dokumenterer hvad du fodre dine heste med.

så en foderlog, er en bog hvor alle fodermidler som du har på område, samt medicin samt alt hvad du har brugt op skal reg.

det behøver ikke være et kæmpe arbejde hvis du får sat det i system

jette

Horsemanship ridelejr i vinterferien

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

Naturopati til dyr

0
0
Svar på denne tråd

For mig at se..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 08:19

er det jo ret nemt, hvis man som mig kun fodre med tre ting..

Men jeg kan godt se at dem der fodre med 10 forskellige ting, så bliver det mere omstændigt..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

forholdsvis nemt
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 12:48

Tak Annemette, tror jeg vil prøve at tage fat i fødevarestyrelsen først så, og hvis de ikke kan svare så prøver jeg videnscentret :)

Tak Jette, og ja det lyder jo forholdsvis let, især da jeg i forvejen køre en logbog over stalden, hvori jeg fører dyrlæge- og smedebesøg, hvilken medicin der evt. gives, indkøb af foder både type og mængde, samt log over hvornår der åbnes en ny sæk/spand/balle.

Det jeg spekulere lidt på er om kvitteringer skal deri også, der står sjældent på kvitteringen hvad jeg køber, blot foder og så pris, så det vil betyde jeg skal til at bede om regning på varerne, og bør jeg lægge sedlen over hvad foderet indeholder i også, eller er navn og mærke nok?

det er en del spøgsmål, men jeg kan jo ligeså godt få indkørt det korrekt.

nu er min basis fodring heldigvis simpel 2-4 forskellige ting, men den ene får herudover et par tilskud pga ledproblemer.

på forhånd tak

Mvh

Mie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider