Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Equine fusion hovsko, holdbarhed?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2011 22:09

Hvor længe kan de holde sig, før de skal udskiftes? Kan se, de koster knap 1700, men det kan hurtigt være tjent ind, alt efter hvor længe de kan bruge dem.

Er de gode på alt underlag? Skovtur, asfalt etc? Nogen gener?

Passer de til både en stejl hov, og skæve hove (indfodet) eller er det frarådet? Min hest blev mere halt, da den fik nogle cavallo sko på, fordi selve hoven er helt skæv, men de her ser ikke ud til at trykke/klemme?

"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd

Vi har købt denne boot
Forfatter: 
Dato:  21-12-2011 23:06

til vores skævbenede fuldblodshest med en noget anderledes hovfrom. Vi har netop fået dem ind af døren, og har indtil videre brugt dem to gange i ridehus. Indtil videre er det er SUCCES Pasformen er OK, lidt besværlig af sætte på, men hesten går super med dem....om holdbarhed osv kan vi endnu ikke sige noget.....

0
0
Svar på denne tråd

mange...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 18:44

Mange tak. Hører gerne mere, når I har testet dem mere. :)

0
0
Svar på denne tråd

Mere...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 21:34

Vi har nu brugt booten ca 10 gange, og vi er stadig begejstret! Vi bruger dem dog kun i ridehus, men hesten går super med dem. Og der er ikke et sandkorn i dem efter brug.

0
0
Svar på denne tråd

holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 15:47

Startede introduktionen for 6 måneder siden. De første solgt til en rytter i mit område, og som jeg skor for. Hesten rides 3 gange ugentligt - tur. og rides i ridehus 2 gange ugentligt. Desuden har den haft dem på, på folden et par gange om ugen, hesten havde muk, og blev derfor, når den belv behandlet, iført Equine Fusion.

De ser fine ud endnu, skal nok lige snuppe billeder af dem næste gang jeg er der. Så i dette tilfælde mener jeg de holder omkring et år. Det satser kunden og jeg da på.

Godt Nytår

0
0
Svar på denne tråd

det...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 19:41

Det lyder godt med et år. Så synes jeg da bestemt, det kan betale sig. Ikke mindst må det være rarere for hesten end at stå med 4 ben oppe så længe for at få sko på, har nogle gange ondt af min hest, der er blevet stivbenet med årene. :)

Men selvom hun har meget skæve hove, er indfodet og meget stejl, ville hun så kunne gå med dem alligevel mon?

0
0
Svar på denne tråd

Det er en helt fin boot
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 21:14

jeg har prøvet den på vores stærkt forfangne hoppe (blevet forfangen under udlån), som havde brug for indlæg i- og der gled den rundt, fordi de indlæg var glatte på noget af overfladen.

Men det er en virkelig lækker boot og meget let, ift de andre.

Derfor har vi brugt to andre slags boots i den første 5-6 mdrs fase, indtil rotationen af hovbenene /hhv 10 og 20 grader; er klaret vhja godt smedearbejde.Hun har ikke kunnet tåle sømning, derfor ikke sygebeslag.

NU er hun ved at være tæt på OK på røntgen = ren i røntgen på den ene og mangler kun få grader på den værste......og jeg har taget indlæggene ud for en uge siden....og så vil Equine Fusion være den næste boot vi anskaffer. Hun skal primært bruge dem på fold, indtil videre - da hun stadig skal skånes mindst et halvt år endnu, indtil vi har fuld udvækst af nye lameller i hele hoven.

Når de kommer i en størrelse til min ene ridehest- så får han dem også.

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd

Equine - holdbarhed:
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 15:53

Jeg har haft den første version af Equine Fusion til to arabere, og skrevet om dem herinde. Holdbarheden var helt til rotterne, men Beslagsmeden byttede til den nye version for ca. 5 mdr. siden. Virkelig god service fra Jan Krogh. Den ene hest kan ikke gå med den nye model, fordi hans hove ligger mellem to størrelser. Den anden har gået fint med sine (på forhovene) i de fem måneder, og jeg synes, de er helt ok med hensyn til holdbarhed. Sålen er væsentligt forbedret, og jeg vil umiddelbart tro, at de kan holde op imod et år (bruger dem i skoven ca. 3 gange om ugen - vel omkring 15 km. om ugen).

Jeg synes, det er besværligt at spænde Equine Fusion fortil. En rem er for lang, og man kan ikke få den anbragt nogen steder. Og endnu sværere er det at at spænde op, når der er mudder på efter skovtur. Producenten burde arbejde med smartere system - evt. kraftiog velkro.
Men ellers er det - som andre har skrevet - en virkelig god hovstøvle, og nu, hvor prisen er kommet ned i et mere rimeligt leje, kan jeg finde på at købe den igen. Dog ærgerligt, at der er en hel centimeter imellem størrelserne. Det udelukker mange heste - hvis man vil have den rigtige pasform.
VH Anne

0
0
Svar på denne tråd

Rem og Velcro
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 09:37

Tak for roserne Anne. Med hensyn til remmen fortil kontra velcro. Remmen og spændet er samme system som bruges til feks. Surfudstyr...surfer selv, det er den eneste der kan holde uden at give efter og låser tilstrækkeligt ved vedvarende belastning og bevægelse.

Jeg har transportstropper til trailer, som er 15 år gamle, der stadig virker optmalt.

Ved godt at andre støvler/hovsko har velcro, men kan se, at de med tiden bliver "blødere" i velcroen, og derved giver mere efter. Det kan jeg også se på mit skødeskind, det bliver mere løst med tiden. Remmen i Equine Fusion, den der spændes fortil, er en lang rem der ligger hele vejen rundt, altså ikke syet på i siderne. Det betyder, at når den spændes, så spændes den i hele sin længde. Remmens længde kan justeres, den er dog lang for at man kan få ordenligt fat når den skal spændes. Når den evt. laves kortere, er det overordenligt vigtigt at den klippes skrå og brændes med en lighter, så vævningen ikke går op. Den kan komme til at ligne et "rastafarihår" hvis den ikke er brændt korrekt. (der er plas til remmen i siden, så den ikke hænger ud i luften, skal dog selv indrømmer jeg har lidt svært ved at få den ind i den lille sprække, men jeg har også hånd som en stegepande. :-)

Når den er fyldt med mudder....hvilket er meget svært lige for tiden, bruger jeg en børste til at tage det værste med, trækker i stroppen som om jeg vil spænde den lidt ekstra og så kan man let trykke ned på låsen og få den til at slippe.

Håber det kan hjælpe med at få den lettere af.

Med henyn til størrelser, så er der en tolerance på 0,5 cm i diameter på Joggingskoen. Da sålen inde i skoen er gjort skridsikker, det er støbt i, så kan jeg ikke anbefale at der forsøges med diverse indlæg. Det kan betyde at skoen drejer. Her tænker jeg ikke på en hest hvor det Equine Fusion bruges som sygesko, men alene ved ridning.

Hilsen

Jan

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider