Tak for roserne Anne. Med hensyn til remmen fortil kontra velcro. Remmen og spændet er samme system som bruges til feks. Surfudstyr...surfer selv, det er den eneste der kan holde uden at give efter og låser tilstrækkeligt ved vedvarende belastning og bevægelse.
Jeg har transportstropper til trailer, som er 15 år gamle, der stadig virker optmalt.
Ved godt at andre støvler/hovsko har velcro, men kan se, at de med tiden bliver "blødere" i velcroen, og derved giver mere efter. Det kan jeg også se på mit skødeskind, det bliver mere løst med tiden. Remmen i Equine Fusion, den der spændes fortil, er en lang rem der ligger hele vejen rundt, altså ikke syet på i siderne. Det betyder, at når den spændes, så spændes den i hele sin længde. Remmens længde kan justeres, den er dog lang for at man kan få ordenligt fat når den skal spændes. Når den evt. laves kortere, er det overordenligt vigtigt at den klippes skrå og brændes med en lighter, så vævningen ikke går op. Den kan komme til at ligne et "rastafarihår" hvis den ikke er brændt korrekt. (der er plas til remmen i siden, så den ikke hænger ud i luften, skal dog selv indrømmer jeg har lidt svært ved at få den ind i den lille sprække, men jeg har også hånd som en stegepande. 
Når den er fyldt med mudder....hvilket er meget svært lige for tiden, bruger jeg en børste til at tage det værste med, trækker i stroppen som om jeg vil spænde den lidt ekstra og så kan man let trykke ned på låsen og få den til at slippe.
Håber det kan hjælpe med at få den lettere af.
Med henyn til størrelser, så er der en tolerance på 0,5 cm i diameter på Joggingskoen. Da sålen inde i skoen er gjort skridsikker, det er støbt i, så kan jeg ikke anbefale at der forsøges med diverse indlæg. Det kan betyde at skoen drejer. Her tænker jeg ikke på en hest hvor det Equine Fusion bruges som sygesko, men alene ved ridning.
Hilsen
Jan