Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hovsenebensbetændelse..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 22:59

Tænker lidt hvordan det er med hovsenebensbetændelse efter 6 år efter man opdagede det i tide og hoppen siden har fået 4 føl og er redet 2 gange i ugen ca det sidste år, da hun ikke er i sat i fol i år?????????

Ved at det blev opdaget da hesten i sin tid ikke sprang helt optimalt og man syntes hun var lidt mere stram i overlinien end normalt, herefter blev hun undersøgt og fik så denne svære dianose.

Selfølgelig er der sørget for ORDENLIG HOVPLEJE så hun står højt i dragten og lavt i tågen, dog med Roller sko og ikke Eggbar sko på nuværende tidspunkt.

Negative historier samt positive historier og masser af viden er MEGET velkommen. Også gerne med billeder osv...

Med venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Slet ingen??????
Forfatter: 
Dato:  11-12-2011 13:25

Er derv virkelig slet ingen der har erfaring med det????

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  12-12-2011 21:28

Det lyder da ikke til at det er noget som hun er meget mærket af?

Jeg havde for nogle år tilbage en dejlig hoppe som fik det konstateret, hun blev aflivet 1½ år efter da hun ikke kunne gå mere.

Vi prøvede alt, men hendes var for fremskredent til noget som helst. Og det var uden ridning eller andet. I starten gik det fint da hun bare gik og gik. Men så blev det ligesom værre og da hun en forårsmorgen ikke havde lyst til at rejse sig og endelig gjorde det men haltede ekstremt, besluttede jeg at lade hende få fred.

Min dyrlæge og smed sagde at de ikke kendte noget med hovsenebensbetændelse der kunne klare ridning og slet ikke ifoling da det belastede for meget.

Så du må have en af de heldige Vær du glad for det.

Inden hun blev halt af det, fik jeg at vide, at jeg skulle undgå at springe på hende og undgå at ride volter. Det bedste var at ride lige ud på blødt underlag.

Hyggelig opstaldning lidt udenfor Næstved med ridehus søger nye lejere

Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider