Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 sveder i stalden
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 13:40

I går aftes, da jeg puttede hestene, var min ene hest helt våd af sved på bringen og halsen.

 

Stalden er ret stor, men døre og vinduer var lukkede. Der er forskellige ventilationer i stalden.

 

Hesten har en meget tyk pels, og har før svedt i stalden.

 

Skal jeg blive bekymret?

 

Hesten er frisk og opfører sig som den plejer.

 

Skal jeg mon klippe den?

 

3 heste i stalden har dækken på, nok mest fordi ejerne vil undgå lang pels. (Jeg ved det ikke)

 

Mine andre heste sveder ikke og har heller ikke dækken på.

 

Jeg lod den ene dør være åben i nat, og hesten var tør og fin til morgen.

 

 

 


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 Vinterpels
Forfatter: 
Dato:  29-10-2011 22:15

Hej Mette,

 

Jeg tror ikke, at du ligefrem behøver at være bekymret. Det er jo nok en kombination af det fugtige vejr, der har været de seneste dage, og at de fleste heste sætter meget pels i øjeblikket, fordi dagene jo netop er ved at bliver meget korte (det er jo primært lyset, der styrer pelssætningen).

 

Selvom min hest blev klippet for blot fire uger siden, så ligner han allerede en isbjørn igen. Synes det er lidt problematisk, når man rider i ridehuset. Så han bliver klippet igen her i næste uge.

 

Så om du skal klippe din hest, det afhænger vel af, hvad du bruger den til. Men hvis den fortsætter med at stå og svede i stalden, så vil du nok i virkeligheden gøre den en tjeneste ved at klippe den :-)

 

 


Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 09:07

Her til morgen var hun fugtig igen og det selvom dørene havde stået åbent hele natten.

 

Det kan godt være det er tåge der lægger sig på hende.

 

De første kvadratmeter staldgulv lige indenfor døren er ihvertfald også våde.

 

Jeg rider hende udendørs, men håber at gøre hende så trailervant i løbet af vinteren, at vi kan køre i ridehus engang imellem.


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 Jagtklip
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 09:50

Du kan jo evt. overveje at klippe den lidt på halsen og bringen, så den kan komme af med varmen.

 

Den kan sagtens gå uden dækken selvom den er klippet på hals og bringe.

 

De kan jo også blive syge hvis de står og sveder for meget.


Vh Maria


Skønne Max og den smukke dameskimmel


If you do what you've always done, you'll get what you've always gotten

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider