Jeg ville gerne fodre min fjordhoppe med roepiller, for at mætte hendes evigt sultne mave lidt bedre. Da de i år desværre ikke får hø om morgenen, inden de bliver lukket ud (de har halm på folden), er det specielt her, det er aktuelt. Hun får det meste af hendes hø til natten, og selv om hun får det i et småmasket hønet, er det spist længe før morgen. Mit problem er, at vi stiller foder frem, til den der skal morgenfodre, og der er nogenlunde samme temperatur, der hvor foderet står som udendørs. Det vil jo betyde at roepillerne, på kolde nætter, vil fryse i løbet af natten.
Er der nogen der har erfaring med at opbevare roepiller i et rum med frost? Jeg tænkte, om det var nok at sætte dem i en flamingo kasse og evt. isolerer yderligere med halm eller lignene. Og så måske hælde varmt/kogende vand over roepillerne. Men er det nok? Hun får også lidt salt i foderet. Det kunne jo kommes i roepillerne. Det kunne måske også hjælpe lidt. Jeg er ikke så glad for at starte på roepiller, hvis det så ender med, at det ikke fungerer, når det bliver rigtigt koldt.
Er der nogen der har forsøgt noget lignende?
Birgitte