Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hestenes menneskelige alder :)
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 20:36

Hejsa


Har længe tænkt på om man kan regne en hests alder om til menneske år?


Man kan det med hundes alder, mener man ganger med 7 eller noget ligende....


Men mit spørgsmål til jer er: Kan man finde ud af hvor gammel ens heste er i menneske år?


Jeg har en connemara hoppe på 21 år og en New Forest vallak på 15 år, hvor gamle vil de så være i menneske år?


Ved slet ikke om det kan lade sig gøre, men det kunne være sjovt, hvis der var nogle, som kendte til det


MVH. Sofie Panduro

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 22:09

fik engang afvide at en hest på 30 år er 100 menneske år :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hestens mennesklige alder....
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 12:08

Super mange tak


Hvis der er nogle der ved noget mere, så bare kom med det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tommelfingerregel...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 19:51

Jeg har altid hørt en tommelfingerregel, der siger x4...

Altså er dine 84 og 60...


Min ville i så fald være 104 ;-D

Sjov tanke...


Venlig hilsen

Sinne

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 22:07

Jeg har læst, at nogle af de tidlige år regnes ikke som resten af årene. Hvis jeg husker rigtig, så er det første år = 7 menneske-år.... Først når de er fire år skal der ganges med fire. Men helt nøjagtigt kan jeg ikke huske.



Sunde heste, er stærke heste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det vil da
Forfatter: 
Dato:  29-09-2011 09:33

glæde mig hvis man skal gange med 4, så blev min aflivede 16 årige hoppe da i det mindste 64 år omregnet. Det kan da godt kaldes gammelt.


Hvil i fred min kære afdøde hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fundet i ældre tråd om dette.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2011 09:44

Hest Menneske
1 4
10 30-40
15 50
20 60
25 70
30 80
35 85
Kilde: The age of a horse in relation to a human being, af Dyrlæge Hr. B, Griens, Holland 2004.



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider