Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 foldplads 2 shetlænder
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 11:24

hej

hvad er lovkrav til foldplads 2 shettere

hvor meget plads ska sådan 2 små have

syntes jeg ser mange steder at de gå på meget små folde


jeg kan intet finde omkring det nå jeg goggler


der findes intet vigtigere end at leve

at eksistere er blot at være

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er såmen
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 11:37

fordi lovkravet om foldplads først træder i kraft i 2016.... Indtil da må du have hestene gående omtrent som det passer dig bare de ikke står i spiltov.


Loven finder du her


Sidst i loven finder du datoerne for ikrafttræden.


Når den træder i kraft er det sådan at folden skal være 800kvm, korteste side skal minimun være 20meter, for hver hest over 4 skal du lægge 200kvm til foldstørrelsen og der må max gå 20 heste på en fold uanset foldens størrelse.


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års shetlændervallak sælges.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ttaaakkkkerrr
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 11:46

tak trine


der findes intet vigtigere end at leve

at eksistere er blot at være

0
0
Svar på denne tråd
 
 lovkrav
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 07:11

du skal være opmærksom på at lovkravet gælder for alle nye hestehold.


dvs at hvis du skal til at etablerer dit hestehold på din adresse nu - så gælder lovkravet.


som er min. krav til foldstørrelse 800 kvm og så skal du sørge for at dine shettere har læ og tørt leje, fx et skur med 3 sider og tag


Jeg synes personligt du skal gå efter at overholde loven, det er trods alt minimums krav og selv shettere har brug for plads på fold og i læskuret.


jette


Horsemanship ridelejr i efterårsferien

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er altså
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 07:48

ikke krav om læskure for noget hestehold -


§ 19 Den ansvarlige for et hestehold skal sikre, at heste, som går ude i vinterperioden og i perioder med vinterlignende vejr, kun er ude i mere end 12 timer i døgnet, hvis de har udviklet et kraftigt og tæt hårlag og er ved godt huld og har adgang til læskur eller bygning, hvor alle dyr samtidig kan hvile på et tørt, strøet leje.


Medmindre hestene går ude mere end 12 timer om vinteren - faktisk er der jo ikke krav om folde i det hele taget - bare krikkerne motioneres 2 timer om dagen - 5 dage om ugen.


I øvrigt lige når vi taler om shetlændere og fold så er følgende rettelse udkommet:


For udegående heste i vinterhalvåret er følgende tilføjelser trådt i kraft pr. 15. oktober 2008:
Islandsheste og shetlandsponyer kan uanset § 19 i lov om hold af heste holdes ude i vinterperioden og i perioder med vinterlignende vejr i mere end 12 timer i døgnet uden adgang til læskur eller bygning, hvor alle dyr samtidig kan hvile på et tørt, strøet leje, og hvis de holdes på meget store arealer:


1) hvor naturlige forhold, som tæt beplantning, lavninger eller
lignende, yder hestene en høj grad af både læ og beskyttelse
mod nedbør, og
2) hvor der findes et lejeareal med en veldrænet bund som
f.eks. et tykt lag grannåle.

Reguleringen finder anvendelse på islandsheste og shetlandsponyer af rene racer med stambog, eller dyr som dokumenterbart er mindst 7/8-rene racedyr. Hestene skal endvidere have udviklet et kraftigt og tæt hårlag og være ved godt huld.


Til gengæld skal de have adgang til vand hvis de er ude mere end 4 timer dagligt...


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års shetlændervallak sælges.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trine T
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 08:02

det er korrekt at der ikke er krav om læskur og jeg kender godt lovgivningen.


Min fejl at jeg gik ud fra at trådstarter ville have sine shettere på fold året rundt.


men hvorfor gå efter laveste fællesnævner


hvorfor ikke gøre det så godt som muligt for sine heste, hvis man skal til at starte et heste hold op.


jette


Horsemanship ridelejr i efterårsferien

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider