Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Wrap t/ 2 hest i løsdrift
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 12:30

Hvor meget spiser jeres heste der går i løsdrift af wrap?

Skal købe ind nu, og er lidt i tvivl. Ville egentlig købe så de bare kunne spise hvad de selv ville af mængde. Pt spiser de godt 6 kg hver til aftensmad og over natten, hvor de står i boks

0
0
Svar på denne tråd

meget....
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 13:04

Mine to spiser en wrap balle på ca 10 dage, hvis de får lov sikkert en dag mindre. Fire varmblods delte den på 5 dage, 3 på 7 dage ca..

15-20 kg wrap om dagen er hvis meget normalt i sådanne kolde vinter som de sidste par år. Bliver de for tykke kan man jo se om de feks vil spise noget halm, eller frøgræs.. Mine er ikek vilde med det, men i år får de ikke andet valg da de er til den runde side..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

fri adgang
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 19:54

mine 2 distance islænder spiser en lille balle på 50 kg på 3-4 dage da de har fri adghang til wrap 24 timer i døgnet + at de har halm på folden også så slipper vi for at gå alt skulle fylde hver dag med wrap det er meget nemmer de selv spiser hvad de har brug for vi har ingen tykke hest da de for rigelig motion.

susanne von mehren.dk

0
0
Svar på denne tråd

stor varmblods
Forfatter: 
Dato:  22-09-2011 22:29

Min gamle store varmblods vallak kunne terske 15-20 kg på en dag..

De havde også adlibitum, og det kunne man se på dem var meget beroligende, fordi de ikke havde følelsen af at NU skal vi bare æde, fordi der er tomt inden vi får noget igen..

Havde de ad libitum var der ingen fodersurhed, fordi de vidste at der nok skulle være nok til dem også..

De var 2 heste og 2 ponyer der spiste 1 big balle på 7-10 dage

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-09-2011 22:13

Har en lille hest og en 2'er pony, som er gået over til wrap for nylig. De får en balle på 50-60 kilo ud til fri afbenyttelse (el. hvad man nu siger), og den guffer de på 2-3 dage.

De går selv til og fra, så de spiser ikke konstant, men holder pauser, futter lidt rundt, soler sig, opsøger det græs, der stadig er og holder siesta.

Tror de nyder, at der altid er ædelse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider