Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hævet bagben, ingen tegn på hvilken årsa
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 23:02

Jeg kom ud til min 5 års vallak søndag aften. Her opdagede jeg hans bagben var meget hævet og virkede lidt som om der var noget vaske derinde(det var blødt at trykke på).
Jeg kunne ikke finde hverken nogle sår, muk eller andre ydre påvirkninger. Vaskede dog benet med sæbespåner for en sikkerhedesskyld.
Han havde ikke feber, var glad og haltede ikke i skridt, fin lyst til mad.
Jeg besluttede at ringe til dyrlægen i dag, han mente jeg skulle vaske benet i mediscrub og holde øje med temp.
Idag var benet hårdere, men stadig hævet. Stadig ingen halten, sår eller feber.
Det er kun det ene bagben(v.)

Nogen bud på hvad det kan være?

Vh. Julie den bekymrede heste ejer

0
0
Svar på denne tråd

Tjae muk..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 07:04

MUK er mit bud.

Min hoppe startede med hævede bagben. Der var intet at se, men jeg vaskede dem, tørede dem og der var INTET at se. Så stod hun inde natten over og da jeg kom næste mnorgen var hun angrebet af muk. :(

VH Pernille

Undervisning og ridning af pony/hest tilbydes.

-Nu med Frigga og Rockzanne Lox :-)

DV-hest sælges - klar til M-klasserne.

0
0
Svar på denne tråd

prøv og læs min tråd
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 07:22

har en hest med nøjagtig samme symptomer!! Du kan finde den lidt længere nede...

tråden altså

0
0
Svar på denne tråd

er benet varmt???
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 08:36

er benet varmt?? så ville jeg starte med at fjerne varmen evt med neoice bandage... altså hvis der ikker nogle sår eller noget andet at se så ville mit bud være et slag. det er utroligt hvad der kan ske i løbet af en nat i boksen.. har selv prøvet det to gange..

jeg har lige selv haft en hest med hævet bagben, det var hver morgen men der var intet når den havde været på fold i et par timer. jeg fulgt et godt råd om at bruge back on track og det må siges at have hjulpet.

held og lykke.

anna

0
0
Svar på denne tråd

ændringer ?
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 01:39

Har du lavet ændringer som fx nedsat fold tid, træning eller foder ?

På det her tidspunkt af året er det meget normalt, hvis din hest har været udsat for en ændring.

Min egen hoppe jeg bruger til ridning og er i hård træning, havde det pludseligt, jeg troede hun evt var overanstrengt, men hun var ikke varm eller øm, blot hævet sådan lidt væske lal, det kommer og går, og dyrlægen sagde det var normalt for årstiden, det er så første gang jeg har oplevet det på den måde efter mange års arbejde med heste, jeg har altid haft "tøre" lemmer på mine ridedyr

Dressurundervisning på Fyn tilbydes, skriv pb så kontakter jeg dig.

0
0
Svar på denne tråd

sikkert muk
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 17:17

Hej

Hvis det er foderrelateret eller anderledes foldtid / træning er det altid begge bagben , er min erfaring. Jeg vil som andre skriver mene det er muk, eller et slag. Der skal ikke meget til at danne muk eller infektion. Kun et ganske lille sår som du ikke kan se kan udløse muk og hævet ben.

Håber du får styr på det snarest

Mvh.

Bente

Stald Helios

Romanov / Schufro afkom sælges 1 og 2 år samt Avlshoppe efter Latimer / Bonsoir / Racot med super morside sælges eller lånes ud

0
0
Svar på denne tråd

Græsfold
Forfatter: 
Dato:  21-09-2011 21:09

Min vallak fik det også efter de kom over på en ny græsfold. Han havde to store klumpben, men var ikke halt eller øm.

Jeg fandt ud af, at det var græsset på den nye fold som var synderen. Nu han ikke går på det mere er hævelsen forsvundet.

Vh Maria

Nu med to stk. barfodsheste i løsdrift

Skønne Max og den smukke dameskimmel

www.aktivstald.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider