Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

knæk lyd
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 21:33

Min dejlige fjordhest er begyndt at sige knæk, er ret sikker på det er fra knæet..Han er hverken halt eller lignende..Der er når han skridter, faktisk hver gang han tager et skridt.

Min massør og kiropraktor ved ikke hvorfor denne lyd er opstået.

Er der nogen af jer, der har nogen ide om hvad det kan skyldes??

Ps.han er 12.

MED BULLERBASSEN FIMBULL

GULT NÅR DET ER BEDST OG FRÆKKEST

Livet er bedst på en lille gul hest

0
0
Svar på denne tråd

knæk, knæk.....
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 22:11

Min kiropraktor har givet mig følgende forklaring ved mennesker. Mon det ikke kan overføres på hestene. Da deres led konstruktioner er lig med mennesket, så som hængselled, glideled og sammensatte led etc. Et led kan godt sige knæk, men at der går ca 20 minutter før leddet igen kan sige knæk. Det er den tid det tager leddet igen at blive fyldt. Såfremt leddet siger knæk, knæk ved enhver bevægelse så er det faktisk senerne der gir lydene. Skulle efter sigende være ufarligt.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 15:13

Det ville være dejligt hvis det er ufarligt..men det er godt nok ikk den rareste lyd ...og mange takk for svar

MED BULLERBASSEN FIMBULL

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 16:21

Det er noget med noget overskydende luft som ligger inde i glideleddet. Det er TOTAL ufarligt - og behøver absolut ikke at betyde noget. Så længe din hest ikke er halt lige præcist dér hvor det knækker skal du ikke være bekymret.

Min lyder også som en gammel boremaskine nogle gange når han skal skridtes igang. Men det forsvinder igen.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 16:37

Mange takk for svar Sandra, det oss meget rart at høre at der er andre heste der knækker og knager

MED BULLERBASSEN FIMBULL

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 20:56

Er der andre der har oplevet det??

MED BULLERBASSEN FIMBULL

0
0
Svar på denne tråd

kalder min
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 21:31

min pony kalder vi knirke for man kan høre når hun flytter sine bagben at det sir knirk knirk, men går over når hun kommer igang, mest på folden jeg høre det og når hun lige skal igang, men virker ikke generet at det og halt fri. så vil ikke gøre så meget ved det.

jeg red engang en hest på rideskole som gjorde det i mange år og var en af de mest brugte og blev meget gammel før hun blev pensioneret ..

mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd

07402349304982309
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 22:16

Min unghest gjorde det også :-)Men efter jeg havde besøg af min osteopat/fys Dorthe holdt det op med det samme... der skal ganske små opretninger til at det forsvinder :-) desværre ikke noget kiropraktore gør noget i da de "kun" arbejder med knogler :-)

Mvh Malene

Den heldige ejer af 2 dejlige prinsesser <3 <3

0
0
Svar på denne tråd

knæk lyd
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 10:55

Min vallak gjorde det også, jeg har haft mange forskellige proffesionelle øjne på det. Min dyrlæge sagde ligesom før nævnt, at det ikke behøvewde at betyde noget som helst. - Desværre viste det sig at min vallak havde kissing spine, og at det var relateret hertil.

- Men der er mange heste der knækker, og det behøver somsagt ikke have betydning.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 11:02

Takk for de mange svar..min tanke var oss lidt, enten en hestefys eller en osteropat, min kiroprakter forslog nemlig os at jeg kunne spørge en heste fys...

MED BULLERBASSEN FIMBULL

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 12:56

Min hoppe knirkede også, og var lidt småstiv om morgenen, (hun er kun 6år) men blev anbefalet Linamix og det har bare taget lyden, og det giver en smuk pels... ;O)

Razio efter Skovens Rafael/BH Future Cup til salg fra 2010

Hot Strut efter BH Hotline/Come Back II til slag fra 2010

Avls hoppe Come Back II/May Sherriff til salg fra 2004

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 02:09

Min hoppe knækker oss, i begge bagkoder.

Jeg ved godt hvor det kommer fra.

Det knækker oss når hun er varm.

Ved ik hva det er, men hun er aldrig halt eller noget.

Nu får hun noget ledpulver, så ser vi om det ik ku hjælpe lidt på.

Nu med fin Variant hestetrailer - Pølsens føs'dagsgave

Du må stå inde for det du får ud af livet,
for det er ingen som går ud af livet i live

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider