Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sten i blæren???
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 22:11

Hej HN'er.

Er der nogle der har erfaringer med sten i blæren? Eller for den sags skyld blærebetændelse hos hesten?

Min egen hest er begyndt at stille sig op som om han skal tisse, men uden at han så tisser, så derfor ville det være rart at høre om erfaringer og lignende adfærd hos andre...

Det skal siges, at jeg er i kontakt med min dyrlæge, men han anbefaler at se tiden lidt an, da hesten ikke er påvirket at det udover at han stiller sig op.

Er den lykkelige ejer af den skønneste skimmel - barfodshest i Hit-aktiv

0
0
Svar på denne tråd

sten i blæren
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 17:35

Hej Mia

Jeg har en pony der for nogle år siden havde nyresten. Jeg går ud fra at det er det samme. Hvis din hest ikke drikker ret meget lugter tisset stærkere af amoniak. Det kunne måske være en god ide at bruge en eller anden form for salt så den drikker noget mere så den kan skylle stene ud.

Symptomerne:

- stiller sig for at tisse, men bliver ikke til noget

- stiller sig og tisser, der kommer kun en lille smule, slår med bagbenene bagefter og stønner mens den står i tissestilling

- det sidste af tisset der kommer kan være slimet eller sejt

- skærer tænder fordi det gør ondt

- men ellers fungerer han som ridehest uden problemer

Behandling:

penincilin for blærebetændelse + medicin specielfremstillet til at opløse stenene

PS:

man kan risikere at de kan vende tilbage efter behandlingen. Jeg fik anbefalet at bruge C-vitamin, man kan vælge dem fra Matas - 500 mg. Jeg giver ca. 2 tabletter om dagen. 1 morgen, 1 aften på en pony 130cm høj / 332 kg.

Mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider