jeg tror også det har været spiserøret den var gal med.
snakkede igen med den dyrlæge der var her. (efter lyde fra halsen)
hans begrundelse for ikke at give olie var at han viste så stor smerte ved vandet at han ikke ville give olie 
og han mente det var en forstoppet tyktarm (tror jeg nok han sagde)
han mærkede på intet tidspunkt på halsen da han var her.
men sagde at han ikke kunne mærke modstand når slangen skulle ned.
dette var inden vi masserede halsen og han blev bedre. om det lige har været det der gjorde det ved jeg ikke, men det kom så hurtigt efter så det tror jeg.
måske også i forbindelse med det tarmafslappende han havde fået.
jeg har lige givet ham en lille smule opblødte fiberpiller. og nu får han ikke andet før i morgen.
tænker at lave en portion roepiller til ham i morgen.
og er stadig i tvivl med græsset? han har kun gået på nedbidt græs og fik som sædvanligt sine vit/min bolcher i går aftes og hø.
kan det virkelig give spiserørsforstoppelse i dag hvor han kun har gået på lidt græs?
ja lige meget hvad det har været forstår jeg det ikke, og så er det jo svært at gøre noget anderledes når man ikke ved hvad årsagen har været.
hans foldkammerat som får nøjagtig det samme har intet fejlet.