jeg ville bade i sæbevand 1-2 gange dagligt til den er fri for snask.
Hvis folden er rimelig muderfri ville jeg lade hesten gå der - bevægelse er godt hvis den er rimeligt gående på benet.
MHT dyrlægeskrækken - ja så tager det nok lidt tid.... men det kræver en tålmodig dyrlæge og massere af f.eks. æbler 
Når de skal stikke min, der tidligere var PANISK angst for dyrlæger, ja så står han i løst tov hvor jeg giver æbler og så er aftalen med dyrlægen og hyppen at hvis han får behov for at flytte på sig - så er det baglæns. Så går han ikke i panik og jeg har ham rimeligt under kontrol.
Herudover har vi brugt lang tid på at hilse på alle de dyrlæger der kom forbi stalden og fået dem til at give ham en guf (i starten turde han dårligt tage imod og da slet ikke tygge dem
) samt at stå med hovedet ind i dyrlægebilen og finde guffere 
Det tager tid - men hvor er det fedt når den endelig forstår at det ikke er verdens undergang at dyrlægen, massøren, kiropraktoren og tandlægen kommer 