Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Alternativ til fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 15:07

Ja, er der nogle der har en god ide til det?

Foderet derudover er vitamin-mineral blanding og lucerne. Meningen var at hesten skulle have fiberpiller udover det, men jeg kan ikke nå at skaffe dem inden han kommer hjem.

Så jeg skal bruge noget fyldfoder, uden for meget stivelse som giver lidt huld. Det er en 4 års vallak, DV som skal igang med tilridning.

Der vil være wrap ad libitum.

Hilsen Rikke

Snart med lånehest - juhu! :-D
0
0
Svar på denne tråd

D er....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 18:54
flere der producerer fiberpiller, fx saracen og spiller. Så du kan vel bare købe en sæk?

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Linamix
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 21:52

Jeg har også svært ved at skaffe fiberpiller og benytter linamix som alternativ. Det er hørfrøkager med høj foderenhed og lavt stivelsesindhold.

Det er produceret af Equifirst og som regel lettere at skaffe...

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  31-08-2011 08:03

Jeg vil gerne anbefale dig at Fiberpillerne fra Saracen.

De hedder Saracen Fibre Mix og min hest for det selv. Dog skal du være opmærksom på det altså ikke er fede foder. Så har den svært ved at holde huld tror jeg ikke fiberpiller er nok til din hest.

Ellers vil jeg anbefale dig Saracen Show Improver - godt foder til ungheste som lige skal ligge lidt ekstra fedt. :) Du kan købe Saracen hos GLS. Er det ikke nok mht til at tage på, kan du tilføje 1-3 dl olie efter behov.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider