Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvide pletter
Forfatter: 
Dato:  27-08-2011 12:14

Hej

Håber i kan hjælpe med mig med et par råd. Min kære hest har nu fået hvide pletter. Hun er brun, og det er ikke arvæv. Burde ikke være vitaminmangel. Marken er checket efter for planter, det bliver den ca. 1 gang i ugen.

sætter lige et par billeder...

Overvejer meget blodprøve, men hun er frisk og glad. Spiser dog ikke altid sin mad, men det er hun kendt for...

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Razio efter Skovens Rafael/BH Future Cup til salg fra 2010

Hot Strut efter BH Hotline/Come Back II til slag fra 2010

Avls hoppe Come Back II/May Sherriff til salg fra 2004

0
0
Svar på denne tråd

hvide pletter
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 17:04
Hej :-) Jeg kendte en pige hvis hest også fik dem. Og der kom flere og flere. Det var på grund af fodringen. Jeg kan desværre ikke huske hvorfor, men hun fik af vide hun skulle skifte foder og langsomt forsvandt pletterne. Jeg tror det er en rigtig god idè at få taget en blodprøve og lige forhøre sig med dyrlægen. Jeg ved nemlig ikke om hun fik noget af dyrlægen som hun skulle give ham. Mvh. Sanne
0
0
Svar på denne tråd

hvide pletter
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 17:05
Hej :-) Jeg kendte en pige hvis hest også fik dem. Og der kom flere og flere. Det var på grund af fodringen. Jeg kan desværre ikke huske hvorfor, men hun fik af vide hun skulle skifte foder og langsomt forsvandt pletterne. Jeg tror det er en rigtig god idè at få taget en blodprøve og lige forhøre sig med dyrlægen. Jeg ved nemlig ikke om hun fik noget af dyrlægen som hun skulle give ham. Mvh. Sanne
0
0
Svar på denne tråd

lånehest
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 21:17

Hejsa ..

Jeg havde en lånehest i sommers til at spise noget af alt mit græs. Den fik disse hvide pletter.

Og han fik det der hvor han var blevet bidt af klæger.

Det så helt vildt ud, da de kom .. de kom ca 4 dage efter at han havde haft et klægebid ..

Han var meget irriteret over fluer etc. men blev sprøjtet to gange om dagen.

De er ikke gået væk?

Jeg tror hvis de har meget tynd skind, så kan de bide igennem pigmentet, så der ikke kommer farve i hårene igen ...

Vi jokede lidt med at det var mine knabstruppere, der smittede ...

Mette Stelmach

med de skønne pletter
Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow

*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

RIP

Quinar's Lovespot
22.04.00 - 30.05.11

*** Mine Engle ***

0
0
Svar på denne tråd

Hvide hår
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 11:36

Hej. tak for de foreløbige svar, nu kommer dr. dyr imorgen, og så må vi se hvad han siger.

Hot Strut efter BH Hotline/Come Back II til slag fra 2010

0
0
Svar på denne tråd

dumdiddum....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 03:53

Hmm, der kommer stadig flere og flere pletter, dok dyr anbefalede vi ventede med blodprøve da hun virkede sund, rask og rørig. Men der kommer FLERE pletter, fik et råd om og ligge dækken på hende, så det er ikke pga. klægebid. Hun var af foder 3-4uger og gik kun på græs, tror ikke helt på at det er foderet, men hvad ***** er det så???

Andre der har et godt råd, eller har prøvet det før?? Skriv gerne

Hot Strut efter BH Hotline/Come Back II til salg fra 2010

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider