Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Grime eller ej - hvad skal jeg vælge?
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 14:46

Hej alle HN'er


Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, for jeg er ´noget i tvivl om, hvad jeg skal gøre..


Jeg har en DV hoppe på 10 år, som fik ordnet tænder for 14 dage siden, jeg fik at vide, at hun har et stramt kæbeled og at hun ikke må have grime på når hun spiser, lige nu går hun på døgn fold og spiser hele dagen og går derfor ikke med grime på folden..


Men nu er det sådan, at min godt kan blive lidt af en kæll*** når de bliver fodret, og stald ejer vil gerne have muligheden for at tage fat i min når hun er efter de andre, det kan hun jo så bare ikke nu hvor hesten går uden grime. Derudover er det jo et problem hvis hestene løber ud, så er min jo ret svær at få fat i hvis ikke man lige ved hvor der er en grime.


Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre, jeg kan godt forstå staldejer synes det er besværligt - ville jeg også selv synes, men jeg er bare ikke interessret i at gøre min hest ondt og ser derfor helst hun går uden grime hele dagen..


Har i et godt forslag tilæ hvad jeg kan gøre, eller har i en eller anden vidunderlig ting som kan hjælpe? evt. en form for halsring??


Håber virkelig i kan hjælpe?


Mvh Kathrine


lykkelig ejer af DV hoppen Vestergårdens Madame,

og

blandings ponyen Dinna!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 15:27

Kan du ikke finde en grime som kan spændes omkring mulen og spænde den helt ud så der er ekstra plads? :-)




Hilsen Rikke

Snart med lånehest - juhu! :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Halsrem
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 15:30

En halsrem vil måske kunne løse problemet.


Selvom at en korrekt tilpasset grime ikke burde hæmme tyggebeveægelserne i kæbeleddet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 halsrem
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 15:34

Halsrem. :)


Jeg købte nogle ergonomiske til 40 kr, som jeg selv synes er meget bedre end de tykke, stive af læder, som ikke følger nakken, de har lettere ved at falde af.


0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 16:20

En halsrem. Jeg har super gode erfaringer med Bucas halsrem (y) Min egen hest går nemlig selv med den på fold og i boks.


Den er af nylon m. neopren foring. Lille i str, så den sidder "tæt" uden for mange flagerende spænder og diverse.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak skal i have
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 16:42

charlotte >>PM<<


Det kan godt være en korrekt tilpasset grime ikke burde give problmer, men jeg ved bare hvad tandlægen sagde. Og jeg mener ´de grimer jeg har passer hesten, de er løse nok til hun sagtens kan bevæge sig i dem, men det er åbentbart ikke nok. Så tilpasset eller ej hun må helst ikke gå med grime.


Til jer alle, jeg springer ud og køber en halsrem til dyret, så det bare at finde den rigtige


lykkelig ejer af DV hoppen Vestergårdens Madame,

og

blandings ponyen Dinna!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider