Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Revne i baghov what to do???
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 22:18

I dag så jeg, at min hyphest havde en revne i den ene baghov! - Kan simpelthen ikke finde ud af at ligge billeder ind, men de er på min præsentation.

Jeg har brug for at høre hvad I tænker det skyldes - og hvad skal jeg gøre ved det??

HAr netop sendt en mail til min smed med billederne også og til en barfodstrimmer, som jeg netop har talt med i denne uge og overvejer at bruge.

Min hest har gået med bagsko i tre uger og ellers aldrig haft bagsko på! - Jeg aner ikke om skoene kan være skyld i det, jeg fik bare den tanke......

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej :)
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 22:31

jeg ville personligt selv vælge at lade det være :) jeg ville lade hoven vokse det "ud" ligesom med mennesker hvis vi får en f.eks kalk plet i neglen.

Hvis hesten ikke virker til at være generet af det, er det helt klart den løsning jeg ville tage :)


hilsen Cecilie

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 23:09

Lodrette revner langs hoven (altså stort set hele vejen) skyldes ifølge min trimmer at hoven er for hårdt belastet på det område den optræder. (har før brugt smed, og må indrømme at hovene ser bedre ud nu på min hest, har selv haft revne) Det vil en anderledes beskæring rette op på, og kan således indirekte have påvirket med sko...

Dette er naturligvis forudsat at hesten ellers har stærke hove, for der er mange heste der har dem (ikke dybe og brede) uden at det betyder noget sålænge det ikke er for bred, og kan desuden også komme efter meget ridning i sand, hvis man ikke får vasket og smurt med noget fugtgivende (ikke fedt). Personlig god erfaring med cornucresine's produkter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Revnen = V
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 19:53

Den her revne er nærmest et V midt på hoven - se billeder på præsentation.

- Min første tanke var, at der var for meget "pres" på hoven og den derfor er sprækket - ved ikke om I forstår hvad jeg mener og om det kan være det....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder.
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 10:17


0
0
Svar på denne tråd
 
 ligner nærmest
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 10:38

at den har banket hoven ind i et eller andet.....


Mon ikke det vokser fint med ned?


Lækker Spalding dressur sadel sælges

NY PRIS!!


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovbyld
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 10:49

Måske kan det være en hovbyld som er kommet ud oppe i kronranden og så bare vokset med ned.


Sådan har det før set ud når mine har haft hovbylder.


Men hvis den pludselig er opstået ville jeg nok også tro det var en slag af en eller anden art.


Vh Maria


Nu med to stk. barfodsheste i løsdrift

Skønne Max og den smukke dameskimmel


www.aktivstald.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 15:45

TAk for svarene. HAr også fået svar fra min smed (som jeg har mailet billederne til), som vurderer at det skyldes et slag. Og han skriver, at når han ikke er øm eller der er blødning, så skal jeg bare tage det roligt.

Så jeg tager det helt roligt Havde bare aldrig set noget ala det!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider