Jeg har en ½ fuldblodshoppe på 7 år, som lige nu er lidt øm bagtil i bagparten, virker lidt som muskelspændinger og vi skal en smut forbi kio + dyrlægen på mandag, men det slog mig lige?
Hun har i perioder af sommeren i år og sidste år, fordi hun går military, dressur og spring samt jagter og ja, hun arbejder ret så meget for at sige det pænt, fået et tilskud af E-Amino fra BH ved siden af hendes foderplan på op til 2 kg. TM Raket om dagen her om sommeren. (samt elektrolytter, biotin og noget Equistro Pro samt sommetider også Videbæk Horsespeed for ekstra energi til konkurrence)
Men i mit foderprogram kan jeg se at blot ved indtagelse af nedbidt døgngræs og hendes TM Raket indtager hun helt op mod 183% protein og det er altså UDEN tilskudet af E-amino. 380% Vitamin E og 327% Selen (som E-amino jo primært tilfører). Hvor 100% vel og mærket er det daglige behov i forhold til mængden af arbejde osv.
Bør jeg være urolig?
Hun fungere super godt på Raket, byg og hø (+diverse tilskud -biotin, elektrolytter, E-amino, Ventilator osv) om vinteren og gjorde også sidste år, men fordi hun virker anderledes ''spændt'' i år, er jeg begyndt at tænke over det og overvejede det med specielt mængden af protein?
Jeg har forsøgt mig med at taste andre fodermidler ind fremfor TM Raket og intet af det gør at hun får under 150% protein når hun får energi nok, uanset hvordan jeg sammensætter det? Nogen der har nogle ideer?
Jeg har tastet grønpiller, betfor, roepiller, byg, havre, TM Raket, TM Horsebalance, TM Breeder, Dangrønt Fiberlux, Dangrønt Fiberlux champ og Salvimin grøn på alle mulige måder at sammensættee og ikke sammensætte disse produkter på.
(Jeg har ikke muligheden for at fodre med brogaarden, fiberpiller, eggersmann osv)
Men har muligheden for at bruge Spillers, travo-E, Videbæk, TM og ovennævnte produkter samt lucerne (skulle dog mene at vores PRIMA hø fra egne marker er lige så godt som diverse dangrønt lucerne produkter)
Hun er som sagt ½ fuldblod og skal have noget med noget Go' i for ikke at tabe sig når vi træner så meget for at holde formen til jagter og military hele sæsonen. Der har Raket virket helt fantastisk for os!