Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hoven løsner sig i kronranden.
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 19:47

Ja, eller sådan ser det ud.

Foran på hoven er der ca. 1½ cm revne lige i hår grænsen til kronranden, det ser ud til at være 2-3 mm. dybt(ned langs horn væggen).

Dyrlægen er konsulteret og mente lige tiden skulle ses an.

Er der nogen der har set noget lignende? Jeg er ved at dø af bekymring.

Hesten er rengående og ikke øm ved tryk og berøring, men det ser jo nærmest ud som om hoven har tænkt sig at falde af.

Lotto er blot en ekstra skat der er pålagt mennesker der er dårlige til matematik...
0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 20:28

umiddelbart tænker jeg at det er en hovbyld der blot har valgt at gå ud den vej...

men puha da!

*** Misssophie

DUSØR GIVES!

kat forsvundet ml. Strøby og Varpelev 4.juli

se foto på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Var det da bare det
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 20:45

er jeg lige ved at sige :-( Men den er overhovedet ikke øm...

Lotto er blot en ekstra skat der er pålagt mennesker der er dårlige til matematik...
0
0
Svar på denne tråd

hovbyld
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 23:31

Som Misssophie skriver, så kunne det godt ligne en hovbyld, der er gået den vej ud istedet for igennem hoven.

0
0
Svar på denne tråd

den kan ikke
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 05:57

den kan ikke have skåret sig? Min har lige stået med sådan et sår ved kronranden, og tidligere har haft et rigtig langt lidt længere oppe, og begge gange har jeg ingen ide om, hvad hun har lavet af "stunts".

Staldmåtter købes

0
0
Svar på denne tråd

Det er en
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 20:17
Vovvene, der er sprunget i kronranden. Den vil langsomt vokse ned igennem hoved indtil den kan skæres væk. Man plejer ikke at skulle tage særlige forholdsregler, men det kan blive lidt problematisk, når den er vokset så langt ned at hoven evt kan flække op til. Det har en god smed løsningen på.

Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være

Bitches
have more fun

-Lækker håndsyet dressur sadel ekstra bred sælges billigt.

0
0
Svar på denne tråd

LimeLight:
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 21:47

Hov-vene? (en blodåre? eller?)

Jeg har skam en god smed, dog noget langsom - men dejligt at høre fra en der har set det før :-)

Hesten går i forvejen med sko(mon ikke det kan afhjælpe en evt. spalte?), og håber meget på at smeden indfinder sig i næste uge - indtil da fortsætter rensning og smøring efter dyrlægens 'ordre', så længe hesten er upåvirket.

Nu vil jeg google "sprunget hovvene" ;-)

Mange tak for dit svar.

0
0
Svar på denne tråd

Ej mand...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2011 20:43
Det er den dumme iPad jeg skriver fra, der laver ordene om. Der skulle stå hovbyld .

Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være

Bitches
have more fun

-Lækker håndsyet dressur sadel ekstra bred sælges billigt.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2011 21:03

Hej

Jeg har en model gående med samme problem, dyrlægen mener at han enten har fået hegnstråd omkring hoven eller at han er blevet trådt på hoven, han har ingen smerter ej heller halt. Jeg "æder" den med hegnstråden, da min 1 årige hingst har været alvorligt i tråden med hans ene bagben.

Iben

0
0
Svar på denne tråd

Dalgas
Forfatter: 
Dato:  03-08-2011 18:34

Frygteligt med din hingst :-(

Har haft smeden ude og han mente det var et slag og jeg bare skulle ride og sørge for at holde det rent- altså samme besked som fra dyrlægen...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider