Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 At vaske hestens penis - HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 18:24

Jeg har mistanke om at min hest har fået svamp på penis'en, og derfor vil jeg selvfølgelig gerne vaske den. Problemet er bare at han stort set aldrig trækker den ud.. Jeg har prøvet at kilde og nusse omkring og på penis - uden virkning. Har i nogle gode råd til hvordan jeg får ham til at trække den ud?

Og hvad skal jeg vaske den med? - Sæbe eller almindeligt vand..?


Alting kan gå i opfyldelse hvis du kæmper nok for det!(Y)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 19:50

Hvad er det der gør at du tror at den har fået svamp?



***Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***



R.I.P Dear Tana C. ***An Angel In Heaven***




Springsadel Hubertus Sælges!




!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra DeT !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billede af mulige svamp.
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 20:23

Fordi hans penis ser sådan ud:



Alting kan gå i opfyldelse hvis du kæmper nok for det!(Y)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 21:49

Er lige med på en lytter, for har fået mig en vallak og har kun haft hopper de sidste 10 år, så er lidt i tvivl om man skal vaske den jævnligt eller bare lade den være. Har hørt om flere som jævnligt vasker deres hestes penisser...

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 21:57

jeg har ikke som sådan vasken min basses penis, men har vasket inde i hullet - hvor den gemmer sig. Der begyndte at komme ildelugtende sort skovsnegl lign. snavs på den når han trak den ud - og så gav jeg altså lige pungen en tur.. brugte varmt vand, HANDSKER !! (AD AD AD BRÆK BRÆK !!) Svampe og ingen sæbe.. pas på med sæbe da det jo SKAL af igen... varmt vand var for mig nok,,


Når det så er sagt synes jeg ikke umiddelbart at det ser mystisk ud med tisseren.. Har set det der var værre...



-Stephanie


HDR fletcher KØBES

17,5" fit 3,5


Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 22:25

Synes faktisk den ser fin ud! Jeg vasker aldrig Avalon´s, men den er nu også altid pæn ren. Men oppe ved pungen, fjerner jeg en sjællent gang sort snask (som Steph nævner). Dog uden vand. Men husk for gudsskyld engangshandsker!!! Lugten er seriøs svær at få af igen, måtte vaske hæn der uttalige af gange efter for at få lugten væk



***Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***



R.I.P Dear Tana C. ***An Angel In Heaven***




Springsadel Hubertus Sælges!




!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra DeT !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 22:37

har godt nok adrig set noget lignende som det billede. mht. det røde på den hvide hud.


Jeg havde selv en vallak som skulle vaskes fordi han ikke holdte sig selv ren, og det kan virkelig være svært, men jeg ville prøve at stikke hånden op og tage den ud (har hørt mange havde held med det), og hvis han ikke vil være med på den tror jeg ikke der er så meget andet end at få dyrlægen til at komme og bedøve ham. Så kommer den automatisk ud.


Tror også bare jeg ville bruge varmt vand. Min dyrlæge brugte noget sæbe, men tør ikke anbefale noget da jeg ikke vidste hvilken det var.


Men hvis han har svamp skal han vel behandles? Det hjælper vel ikke bare at vaske`?

0
0
Svar på denne tråd
 
 fdækjv
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 22:49

Min veninde kommer en anelse mediscrub i vandet, det skulle ikke irritere.


Vil også mene, at hvis du mistænker svamp skal det behandles, og så må en dyrlæge ind over.


Jeg læste engang om en hvis hest skaftede ud når hun stillede en spand varmt vand under, så fik dampen hesten til at slappe af, men man skal sørme være sikker på hesten står stille så den ikke blir skoldet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 22:51

...måske man kan bruge almindelig intimsæbe til mennesker til at vaske med???

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 23:17

Den på billedet ser da helt ren ud.... Min hest trækker sin ud af hulen når jeg strigler, også tager jeg et par hansker på og tager det sorte snavs af med fingerne. Jeg har ALDRIG brugt vand eller andet. Evt massere hesten rundt på kroppen, det virker på min. Og det er ikke særlig tit jeg ser til tisse dyret. Måske tager jeg snavs af den 1-2gange om året. Han holder den ellers ren.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dr. Dyr....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 23:59

Hej


Min veninde har en vallak, som hun måtte vaske pga. betændelse. Hun havde dyrelægen ude og han gav ham en indsprøjtning, som gjorde at han træk den ude ( i flere timer hi hi). Det var nok til at hun kunne vaske den grundigt i intimsæbe, som dyrelægen anbefalede. Herefter var han på penicilin i en uge.



Hilsen Rikke


0
0
Svar på denne tråd
 
 Den hest fejler
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 23:59

......intet på sin penis, efter min bedste overbevisning.


Det er ganske normalt, at huden er meget rynket/foldet øverst.


Og m.h.t. hvad én af ovennævnte skribenter skriver, så er det lyserøde område jo overhovedet ikke noget forfærdeligt eller sygeligt, for det bare er jo bare et ikke-pigmenteret område, som rigtigt mange vallakker/hingste har masser af på deres penis.


- Det svarer jo sådan set bare til at have en pigmentering som giver en stjerne/blis/lys kode osv., men pigmenteringen sidder bare et andet sted.


Som jeg ser ud fra det nydelige billede, som du har indsat, så er er din hest helt normal på sin penis.



Når det så er sagt, så skal jeg da straks indrømme, at jeg er én af de der "perverse" hesteejere, som renser penis på sin vallak jævnligt.


Og det er bl.a. fordi, at han har det med at ligge og sove med hele "systemet" rullet ud i sin boks om natten, så når han rejser sig op om morgenen, så får han en halv boksbund rullet med op og ind i bugen.

Og det bliver faktisk RET ulækkert hen ad vejen.


Så 1-2 gange om måneden ifører jeg mig latexhandsker og lunkent vand i en spand, og så bliver alle de sorte skorper og snask på og omkring penis samt oppe i "bugen" fjernet stille og roligt.


Dette har han lært at finde sig i ved hjælp af endeløs tålmodighed og masser af godbidder igennem årene.

Og det har så resulteret i, at han nu faktisk synes, at det er ganske rart og hyggeligt. (Og nej,.... han er ikke hingst ).


Men det er jo altid ret fedt at blive belønnet med godbidder, ik?


Men ind imellem kan jeg da næsten korse mig over, hvor stor en mængde sorte skorper og fnadder, jeg kan rense ud af ham. Bvadr!


Men dejligt er det da, når det er væk. - Det ser han egentligt også ud til at synes.


Det skal da bestemt ikke sidde derinde og være vækstbund for alverdens bakterier og svampe.


Se, var han nu hingst ude på de store vidder, så havde han jo ganske givet ikke det snavse-problem, fordi han for det første ikke skulle ligge hver nat på en boksbund af piller eller spåner, og for det andet fordi han ville skafte oftere ud i vildhesteflokken og også oftere få bedækningsmuligheder, som ville bidrage til fjernelse af diverse skorper.


Men hans liv er nu altså blevet sådan, at han er degraderet til at være en håbløs kastreret hingst, som bor i boks og ikke kan fræse rundt og skafte ud ude på de store vidder.


Og det må jeg jo så råde bod på sådan rent hygiejnemæsigt.



Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 vasker aldrig min vallak
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 08:31

på tisseren... Jeg kan fjerne de der sorte skorper(skovsnegle som nogle kalder dem ), men ellers synes jeg ikke der er nogen grund til at begynde og vaske osv...


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 den der
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 08:36

fejler absolut ingenting - den er faktisk meget ren.


Og der MÅ IKKE - under nogen omstændigheder - bruges sæbe i de regioner på en hest med mindre dyrlægen er inde over.


Det er den direkte vej til alle vitale dele, så hvis du ikke får al sæben med ud, så kan det gå op i bugen og udrette forfærdelige skader - og så er lidt svamp faktisk dit mindste problem.


Nogen har svært ved at få lov til at rense penis, men så gør de det når hyppen alligevel er bedøvet pga. tandrasp eller andet.


Ud skal det i hvert fald, for hvis det der snask får lov at sidde der, kan det give bughulebetændelse, og det er en smertefuld affære, som giver en uridelig hest indtil det er væk.




EquiFit Hestemassage - massage, foderplaner og foredrag!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 11:10

Underholdene tråd ellers... Har aldrig vasket mine drenge og de har aldrig haft behov for det, så hvordan, skal jeg ikke kloge mig på..


Men TS's billede viser nu en alm fin penis, efter min erfaring.. :)



Back on track netdækken str 135 sælges, brugt ganske lidt, ingen fejl og mangler, send pb :)

Lykkelig ejet af Bøf og Big, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ser ren ud
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 11:21

jeg syntes den ser ren ud


og som sagt syntes jeg ikke du skal begynde og vaske den med sæbe

for det er lige som på mennesker at søbe ikke gør godt der nede men kun rent vand


min gamle vallak skafte selv nu når han syntes det var tid til at få kikket på den og så tog jeg bare fat i den og børste de flager af med hånden jeg bruge dog aldrig hansker da jeg ikke syntes det er så slemt


og i selve hylster tog jeg bare en vandslange med et blidt tryk på og stak og mens jeg med hånden tog det snask der kunne siden i ydrekanten


men tog man man skal passe på med at gøre det for tit da man kan komme til at ødelægge den ph værdi der er der oppe og derved kan der blive god grobund for andre baktier der ikke skal være der


men hvis det er svamp skal dyrlægen kikke på det inden du gør noget ved det

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 11:23

Lad være med at rode ved den når den ikke er snasket. Du ender med den for betændelse hvis du roder ved den. Den ser ganske fin ud.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider