Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

plag låser i knæene
Forfatter: 
Dato:  08-07-2011 17:10

Hej allesammen :)

Jeg ville høre om nogen herinde har erfaringer med ungeheste, eller heste i det hele taget, som låser i knæene?

Min plag på 3 år som pt er udlånt, er for nyligt begyndt at låse lidt i bagknæene, og han kommer derfor hjem her første august. Jeg har ingen erfaringer med dette, og har ikke kunne finde så meget om det på nettet. Ifølge dyrlægen kunne det evt være vokseværk, eller en knæledsforvridning. Og det skulle være godt for ham, at komme ud og gå på bakker.

Han kommer som sagt hjem til mig her til den første, og bliver smidt i løsdrift vinteren over, så han kan gå på det så meget som muligt, og så håber jeg at de har nogle bakker vi kan træne lidt på..

Men jeg vil meget gerne høre fra andre med erfaringer med dette, hvordan i håndterede det, og hvordan det udviklede sig osv..

jeg siger på forhånd mange tak :)

Mvh Sandra

<33 tequila og Medina <33

0
0
Svar på denne tråd

hgfdfhdfh
Forfatter: 
Dato:  09-07-2011 07:42

Lyder som knæskalsvedhæftning. Det kan i nogle tilfælde trænes væk, men du ska ha en vurdering af dyrlægen, hvorvidt der skal yderligere behandling til. Mange har positiv effekt ved af få en indsprøjtning, men er faktisk ikke klar over hva de har i sprøjten.. Der er aldrig nogen der kan huske hva det hed.

Det kan være en alvorlig sag, men alle jeg har set, er kommet over det med noget træning hvor de bakker hesten og laver bomarbejde, evt komplimenteret med en behandling fra dyrlægen.

Virker behandlingen ikke er der operationsmulighed, men den har jeg ingen erfaringer med.

Mvh Michelle

LYKKESMINDES FLINT

KLOSTERMARKENS PAX

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

Wwww.fjordhest.dk

0
0
Svar på denne tråd

Knælåsning
Forfatter: 
Dato:  11-07-2011 21:57

Hej

Min hest har knælåsning og det sker typisk fordi din plag vokser. Det bedste du kan gøre er at lade den gå ude så længe som muligt.

Det er der sker - er en sene der bliver for stram og sætter sig fast om en tap på knæet.

Denne tap bruges når hesten står op og sover. Men fordi senen som sagt er lidt stram i det - kan den ikke glide nemt fri af tappen.

Så for at holde sene smidig - er det foldtid så længe som muligt og gerne motion. For det meste vokser de fra det.

Jeg kan holde min fri fra knælåsning med motion.

Held og lykke med vokseværket

Charlotte Franke ............som er bidt af western
0
0
Svar på denne tråd

har det samme problem
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 09:08

Hej.

Jeg har også en hoppe på 16 år med samme problem,hvis den får fri en uge så kommer det med det samme.

Men holder jeg hende igang,og rider 4-5 gange om ugen så det slet ikke noget problem.

Men ville hører nogen her inde, om i har erfaring med om det er en dårlige ide at springe med sådan en hest.??

Vh Suzan

0
0
Svar på denne tråd

jeg kender
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 11:23

en pony med samme problem, og de traskede ture på bakker så godt som hver eneste dag, den gik på fold 8-10 timer hver dag. De havde Thormod 'kiropraktor' på og margit hestemassør på og det hjalp kun i kort tid efter de havde været der så var den gal igen.

Så nævnte de det for smeden, der sagde det kan jeg da lige klare, bagsko på og vupti så har det ikke låst sig siden. Jeg kan ikke lige huske hvordan han sagde den skulle stå, men det ved din egen smed sikkert.

Operation, er også en mulighed, men vist ikke lige så simpelt endda...

0
0
Svar på denne tråd

Mine heste..
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 13:08

Jeg har en hoppe som er opereret for knælåsning for efterhånden mange år siden, hun har fungeret udemærket siden..

Min 3 års har også tendens til det, sidste år var det slemt, og kom efter en kort periode hvor han havde været mindre ude end normalt, dyrlægen sagde sidste år masser af foldtid, motion og så fik jeg et tilskud jeg skulle give ham over nogle måneder..

Samtidig lavede smeden en anelse om på beskæringen..

Der har intet været siden, dog kan se se på ham i korte perioder at han måske ikke løfter bagbenene så meget som ellers, så skruer vi lidt op for gåture osv, og alt bliver normalt igen..

Dyrlægen sagde til mig at man oftest kunne træne sig væk fra problemet, at operation var det sidste man gjorde, min hoppe blev dengang opereret da det var meget slemt med hende og knæet nogle gange ikke kunne komme på plads selv men skulle sættes på plads, hun blev opereret som 4 års..

Hilsen Conni

- ejer af verdens 2 dejligste heste - Leika hesten & My Precious..

Tjek min dejlige heste ud på: Min hjemmeside

- Søger opstaldning i nærheden af Rødekro -

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 15:40

Mange tak for jeres svar :) dejligt at høre lidt om det..

Min plag kommer hjem fra udlån her om to uger, og skal så i løsdrift, så jeg håber det bliver godt for ham. Jeg har ikke selv set hvordan/hvor meget han låser , så det er rigtig svært for mig at vurdere noget lige nu. Men jeg vil klart snakke med smeden, når han skal have smed her næste gang, måske han også kan hjælpe det lidt på vej

Mvh Sandra

* Med pletmulen Katonga Eliselund *

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider