Hej igen alle
Hvad gør jeg nu, har tidligere skrevet en tråd herinde omkring min pony, som jeg var bange for var ved at blive forfangen dengang, ringede også og snakkede med dyrlægen og en veninde (uddannet dyrepasser med heste som speciale) og vi blev enige om udfra hvad jeg fortalte at det nok var beskæringen da han var blevet beskåret ret hårdt sidst, har så siden holdt øje med det, og han blev ved med at have lidt puls i benene, men så det lidt an i starten da jeg tænkte at det jo godt kunne tage lidt tid hvis det var beskæringen der var skyld i det, også fordi inde på marken løb han jo hver dag sammen med den anden osv, og benene/hovene var ikke varme eller noget.
Igår blev jeg så enig med mig selv om at jeg måtte prøve at gøre noget, da der nu er gået knap halvanden måned og tog dem af græsset og ind på jordfolden for natten, og ak imorges var pulsen næsten væk, og så vidste jeg jo godt hvad klokken havde slået, han er lidt ømtået inde på jordfolden da jorden jo er ret hård pt, men inde på marken går han fint, så hvad gør jeg nu, er det forsvarligt at lade dem gå på jordfolden om natten, eller er det bedre at sætte dem ind for natten? ulempen er at de kan ikke skilles ad, og kommer de ind er det ikke så godt for den anden min "gamle" som har slidgigt, han har jo bedst af at blive ude hvor han kan bevæge benene.
Og hvad gør jeg til vinter, ville jo have nøjes med at give ponyen hø, lidt halm, og vitaminer/mineraler, men da han også får urter er det jo rart at have nogen at blande det i, ville gerne have fodret med roepiller om aftenen og evt lidt safe and sound om morgenen evt med lidt ysy, men er det forsvarligt, når han er lidt for tyk? De kommer til at stå på spåner til vinter for indeklimaets skyld da de begge hoster en smule ved støv.
Hvis der er tvivl imorgen endnu ringer jeg til dyrlægen så jeg kan finde ud af hvad jeg har at forholde mig til.
Har aldrig været så meget i tvivl, så please del jeres erfaringer og viden med mig.
Undskyld hvis tråden virker rodet, har bare aldrig været så frustreret over hvordan jeg kunne "overse" det, og aldrig været så meget i vildrede og tvivl før.
På forhånd tak