Jeg tænker at Røde hest måske vil få færre låsninger med tiden. Hvis hun har angst-issues som du så fint kalder det, så forestiller jeg mig, at hun kommer til at spænde.
Prøv at tænke på hvis du/i selv har være meget stresset en periode, og lige pludselig får du ondt i nakken eller lænden eller andre steder.
Hvis man samtidig ikke er i superform endnu (hun er jo på vej din fine hest), jamen så tåler man mindre end hvis man er i superform.
Deudover kommer der det, som nogle af de andre her i tråden peger på: naturlige skævheder. Oveni det kan vi så komme rytterrens eventuelle skævhed, som også påvirker hesten.
Dertil kommer eventuelle bygningsfejl. Min hest er f.eks indfodet fortil og fransker lidt bagtil. Og så er hun højt bygget bagtil (typisk paint hest). Der giver bare lidt flere låsninger i ryggen.
Jeg har brugt forskellige kombinationer for at løsne op for min hest. Jeg træner akademisk, og for min hest har det virket godt. SÅ har jeg brugt Lene fra Back in-balance . Hun har nærmest udvirket mirakler.
Så kender jeg en del som med rigtig gode resultater har brugt Back on Track stald dækkener.
jeg aner ikke hvordan Back on Track skulle virke, men jeg må konstatere at samtlige heste-ejere har fået at vide at deres heste var dejligt afspændte i ryggen når de har haft kiro/fys/kranio behandler på.
Håber du kunne bruge mine tanker til noget