Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 vil ikke smide vinterjakken
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 21:56

Min ene shetter kan ikke rigtig komme af med vinter pelsen... han er lige tjekket for orm og fik svar idag, han har ikke orm... hvorfor mon han er så langsom i år? han plejer at fælde meget langsomt, men syntes ikke der er sket meget i år...


kan man give b vitamin?? hvor købes det og hvad mon det koster? og hvordan ser det ud?? pille?


på forhånd mange tak!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tror det er normalt nok
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 22:08

Mine islændere er også langt fra færdige med at smide vinterpelsen - der er også lige tjekket for orm, som de ikke har nogen af.


Mine sportsponyer og min dv derimod de er i sommerpelse - men ingen af de 4 islændere er færdige overhovedet ikke :-)



The value of the art of riding should be measured at the scale of harmony and not at the scale of difficulty of an exercise.

Xenophon

0
0
Svar på denne tråd
 
 B vitamin
Forfatter: 
Dato:  17-05-2011 22:39

kØB NOGET B VITAMIN, JEG GAV 140KR FOR 1 L. Kan ikke huske hvad det hedder lige pt, den står over i stalden


Sommergræs tilbydes, i sabro v.(Århus) 600kr.pr.månede, bus fra Århus og Silkeborg lige til døren. Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blue Hors
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 08:36

Jeg bruger B-vitamin fra Blue Hors. Det hedder B-express. Det er flydende og de fleste heste kan godt lide smagen.


Hvis din hest ikke har nogen sygdom der spiller ind mht manglende fældning, så kan b-vitaminer godt være en god hjælp til at få hesten til at få gang i fældningen



0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 10:02

Mon ikke det er meget normalt for visse hesteracer/typer??


Det er jeg efterhånden begyndt at hælde til ihvertfald, ud fra hvad man læser herinde, og egne erfaringer.


Mine to knægte, 1 års haflinger og 1 års tinker, de er heller ikke færdige med at smide pelsen.

De er både tjekket for orm, og har fået B-Vitamin kur, uden effekt.


Så måske det er meget normalt??


Mvh

Janni



Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 13:29

Har en miniature shetlandspony. Han er begyndt af fælde, men mangler en hel den endnu, men sådan er det hvert år han er altid den sidste, men nu er de andre jo også hopper og han er en vallak.


Husk at vallaker fælder senere end hopper og hingste.......



Damgaard


Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 13:36

visse typer er længere om det end andre.


Mens vores varmblods forlængst er i sommerklæder, er minaturene knap er begyndt, så det må være pga typerne og som sagt miniature vallaken skifter altid til sidst.....



Damgaard


Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd
 
 B-express
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 14:06

Jeg har en mini shetlænder med fuldstændig samme problem. Jeg har altid måttet give ham B-Ekspress fra Blue Hors, for ellers skifter han kun "yderskalen" og det virker som om han beholder inderulden. Men 14 dage på B-Ekspress så er der sket noget .


Nu giver jeg ham det altid når fældningssæsonen går igang, så han ikke pludselig står og sveder i 20 graders varme, som jo af og til kommer og går her i foråret


Hilsen

Anita

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min shetter vallak på 15
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 15:18

er med årene blevet længere og længere tid om at fælde, så de sidste to år har han fået blue hors b-express i 14 dage, jeg synes ikke det gør den store forskel, men han får det... Han fejler ikke noget, han er bare længe om at smide pelsen....


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  18-05-2011 21:22

Mange tak for alle svarene... min shetter vallak, ham som fælder langsomt, kløer sig rigtig meget men har ikke skab, lus el lign, så jeg tænker bare han sytnes pelsen er for varm... vil prøve med det der fra blue hors... nogle der ved hvad der koster?? kassen garanteret ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prisen
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 17:08
0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 20:33

Mange tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider