Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

vandhul på fold
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 18:13

Jeg har lejet et stykke brakmark og på det er der et vandhul. Jeg er i tvivl om, om jeg skal hegne det ind, eller hestene skal have lov at gå ned til det?

Hvis de går derned, vil de måske drikke af vandet. Er der en metode til at finde ud af om vandet er rent?

Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.....
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 20:55

ja du kan altid tage en prøve og få analyseret på et laboratorium, men det er ikke helt billigt, du kan evt. kigge på http://www.milana.dk der står sikkert også priser.

Mvh. Louise O.P.

Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance

0
0
Svar på denne tråd

sø/vandhuller
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 09:24

Min hoppe elsker søer og vandhuller på folden - det første sted jeg havde hende gik hun på en fold med et par søer, det så ret sjovt ud for hun gik med ejerens store dressur vallak som pænt traskede unden om søer og vandpytter... min gik hellere igennem. Hun stod også tit ude i vandet.. og "dykkede" efter vandplanter..

Når det er sagt så ville jeg nu vælge at hegne vandhullet af - af flere grunde.. 1.vandet er sikkert ikke rent 2. der er ofte meget tung dynd/mudder i og omkring sådan et hul - hvilket kan være hårdt for hovene (specielt hvis hesten går med sko)3. min hoppe fik noget dårlig mave af at gå der!

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-04-2011 08:14

Altså ligesom katte ofte foretrækker at drikke af en vandpyt frem for det rene vand vi giver dem, vil en hest foretrække naturligt vand.

Så hvis du vælger at finde ud af om det er rent, ville jeg først se lidt på hvordan de opførte sig sammen med vandet, og hvis de bare gik ned og drak ville jeg lade dem. Det er jo den naturlige måde.

Vdr sump, går min hest langt langt udenom bløde områder hvor han synker i - så hvis dine gør de samme, så er det jo ikke noget problem, de lærer det jo også at kende.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider