Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hævet foran stål/yver
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 12:41

Hejsa

Jeg har ligebrug for at høre jeres mening.

Min nuværende hoppe er hævet foran stålet/yveret, og hun skulle jo gerne være drægtig men er altså så ikke mere end 14 dage henne, så det burde jo ikke være årsag.

Hun havde en lille smule inden hun blev bedækket men jeg synes det er hævet mere siden da, der er ingen varme ingen ømhed og det virker ikke til at hun oplever ubehag i forhold til det overhovedet.

Jeg har ikke haft dyrlægen til at se på denne hoppe, men derimod hendes mor for en del år siden, da hun også ofte havde hævelser foran stålet, men de gange dyrlægen så på det fik jeg altid at vide det var uden betydning.

Men da vi mistede moren lidt tidligere i år pga akut forfangenhed som med meget stor sandsynlighed opstod pga en infektion i livmoderen, som vi ikke opdagede, har jeg desværre pt en tendens til at overreagere på alt, så er jo ikke så meget for at blive ved med at ringe til dyrlægen omkring småting der ikke betyder noget.

Men har I nogen ide til hvorfor hun er hævet foran stålet??

Det er første gang jeg oplever det ved hende, og hun er avlet her i 97, fået føl 01-04 og så solgt i 05 og købt tilbage i 10, så jeg ved jo godt hun kan have ændret sig en del i de 5 år hun har været herfra.

på forhånd tak

Mvh

Mie

RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011

nu med ox araberne Miss Jay og Dagirr samt Dagirrs søn Bailey.

Bedækning ved Dagirr tilbydes i 2011, se præs for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

det kan enten
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 13:42

være pga den hormonelle status, eller også kan det være pga fedtaflejring der.

Jeg synes ikke du er hysterisk og du bør være ekstra opmærksom på din hoppe herunder drægtighed, da forfangenhed er en risiko under drægtighed. Især når hendes mor blev ramt.

Hvis muligt hold den igang med motion og hold huldet passende og hold igen med sukker og stivelse.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider