Hej HN'er
Min overdejlige - og uheldige Unette faldt i januar på noget is, og fik som følge af det, et overben i haseleddet, som har givet for meget ledvæske 
Hun fik for snart 4 uger siden tappet ledvæske, og fik efterfølgende sprøjtet binyrebarkhormon (mener jeg det var) ind i leddet.
Vi fik af vide at behandlingen muligvis skulle gentages efter 6 uger, hvis hævelsen kom igen.
Det er den så 
Vi fik valget med at lade det tage den tid det nu tager, eller få tappet ledvæske ud. Vi valgte det sidste da det skulle hjælpe hende noget hurtigere.
I tilfælde af hun skal have turen igen, betyder det 2 uger i boks, efterfulgt af minimum 2 uger på lille fold og så må tiden vise hvordan det går.
Jeg kan næsten ikke bære hun skal snydes for foråret (endnu en gang!) pga boksro, men synes også det er synd hun har ondt...
Med til Unette hører også, at hun ikke længere må rides pga. 3 seneskader på forbenene, og vil selvfølgelig det bedste for hendes ben, så hun kan gå som skovturs/hygge/avlshest i mange år endnu...
Hun skal i april til hingst (naturlig bedækning) og skal gerne kunne holde til dette i bentøjet, hvorfor jeg også er lidt skeptisk for endnu en tapning af ledvæske...
Har du erfaringer med lignende skader på din hest?
Hvor lang tid tog det før laddet var i orden igen uden at ledvæsken blev tappet?