Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

optræning af muskler, gode råd??
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 09:23

Jég kunen godt tænke mig at vide hvad i har brugt for at ligge flere muskler på jeres heste.. sådan helt ned i detaljen..

Hvilket arbejdsprogram bruger du lige op til feks. kåring?

Min tanke er ridning 3 dage, hvoraf alle dage består i bakketræning dvs skridt/trav på tur i ret bakket landskab

bommetræning en dag. (bomme på rundt spor så han selv skal tænke i afstand..

og hvad så mere??

hvad har i gjort for at forbedre muskulatur??

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN

Foderplaner laves mod bestilling. se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

da.....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 17:08

Da jeg gik fra at ride hver dag, til at ride 5 dage, og løslongere de sidste to, satte min voldsom muskelmasse. Massøren mente, hun var kommet på arbejde. Jeg gjorde det fordi, jeg havde læst, heste ikke får muskler i overlinien, når de rides. :)

Og så selvfølgelig ride ud fra alle tips'ene til optimal muskulering, uden at skade muskelfibrene for meget. Så pauser, forhindre for meget mælkesyre, skiftevis samling og udstrækning, gerne massage/eller en tur med gnubberen efter ridning.

Løsspring over små spring er også super godt, også for kondien.

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 18:14

Jeg har gode erfaringer med at ride dressur hveranden dag. Ikke dressur to dage i træk :)

Altid varme op frem og ned, samle lidt indimellem, holde mange skridtpasuer. Gerne ride varriret i dressuren, dvs ikke så meget øvelser, men mere styrketræning med mange overgange, temposkift, frem og ned, samling igen, frem og ned, samling igen osv.

Andre dage kan netop være longering hvor den bruger sig over ryggen og søger ned omkring bringehøjde i et roligt travtempo og svinger henover.

Dag med skridt og galop op ad bakker i skov, er super effektivt. Gerne en god 2times tur i skoven, det kommer den også i god form af.

Løsspring eller spring med dig på ryggen, gerne tempospring, eller spring hvis du sidder på ham - hvor han er i kort galop, går tæt på springet og skal ind og sætte sig lidt i numsen foran springet ;) (dette kan også gøres i trav, det giver gode ballemuskler fra trav) Løsspring kan det være en lodret og en oxe efterfulgt hvor den skal strække sig godt frem på oxen.

Har i et skridtbånd, er det perfekt med 20 min skridtbånd kombineret hver dag (hvor den også kan gå op ad bakke)

- Jeg ville give E vitamin i perioden hvor du træner mere intensivt for at fjerne syreophobninger og elektrolytter.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 19:26

Nu har vi jo miniature heste. Så de kan ikke rides. Vores 3 års hingst skal til kåring her til maj, om 2 mdr. ret præcist

Fra november er han blevet trænet 3 gange om ugen, let kørsel og gå turer. For en månedes tid siden satte jeg en ekstra træningsdag på med enten longering eller endnu en gå tur.

Nu er træningen igen sat op.

En gang om ugen svømmetræner han, han er ikke super glad for det endnu, så hvis han ikke snart bliver glad for det går vi over til vandløbebånd.

Svømningen bliver nok oftest om tirsdagen. Alle muskler bliver brugt når han svømmer og det giver kondition på en anden måde.

Dagen efter han har svømmetrænet går jeg en skridttur med ham på mellem 2-4 km. Så han kan få evt. mælkesyre ud af mullerne og i det hele taget bare få strukket sig.

Herefter får han en fridag.

Så kommer tre træningsdage i træk. De kommer til at bestå af 1-2 gange longering over bomme. Dette giver super overlinie og bagpart. Noget han mangler pt.

1 gang kørsel for vogn, enten en 2 km. tur med masser bakker. Eller en 3-5 km tur uden så mange bakker for at få noget mere kondition.

Hvis han kun er blevet longeret en gang bliver han gået en tur med. Dette bliver enten en lang tur i skoven med sandbælter og spring over træstammer. Eller en lang tur for lange liner med intervaltræning trav/skridt.

Så endnu en fridag, dagen før svømmetræningen.

Galoptræning giver super bagbensmuskler, så det ville jeg helt klar bruge hvis jeg kunne ride hesten. Ellers synes jeg din træningsplan ser super ud!

Vores hingst får tilskud af e-vitamin. For at mindske mælkesyre.

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

En god blanding
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 19:33

dressur, ture, springning og så longering over bomme. Vandløbebånd er rigtigt godt til at give det sidste, der går de i frem og ned og får virkelig brugt sin muskulatur.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider