Nu har vi jo miniature heste. Så de kan ikke rides. Vores 3 års hingst skal til kåring her til maj, om 2 mdr. ret præcist 
Fra november er han blevet trænet 3 gange om ugen, let kørsel og gå turer. For en månedes tid siden satte jeg en ekstra træningsdag på med enten longering eller endnu en gå tur.
Nu er træningen igen sat op.
En gang om ugen svømmetræner han, han er ikke super glad for det endnu, så hvis han ikke snart bliver glad for det går vi over til vandløbebånd.
Svømningen bliver nok oftest om tirsdagen. Alle muskler bliver brugt når han svømmer og det giver kondition på en anden måde.
Dagen efter han har svømmetrænet går jeg en skridttur med ham på mellem 2-4 km. Så han kan få evt. mælkesyre ud af mullerne og i det hele taget bare få strukket sig.
Herefter får han en fridag.
Så kommer tre træningsdage i træk. De kommer til at bestå af 1-2 gange longering over bomme. Dette giver super overlinie og bagpart. Noget han mangler pt.
1 gang kørsel for vogn, enten en 2 km. tur med masser bakker. Eller en 3-5 km tur uden så mange bakker for at få noget mere kondition.
Hvis han kun er blevet longeret en gang bliver han gået en tur med. Dette bliver enten en lang tur i skoven med sandbælter og spring over træstammer. Eller en lang tur for lange liner med intervaltræning trav/skridt.
Så endnu en fridag, dagen før svømmetræningen.
Galoptræning giver super bagbensmuskler, så det ville jeg helt klar bruge hvis jeg kunne ride hesten. Ellers synes jeg din træningsplan ser super ud!
Vores hingst får tilskud af e-vitamin. For at mindske mælkesyre.