Hej alle "foder-eksperter" herinde!
Vil gerne høre jeres mening om fodring med havre kontra byg. 
Der hvor min hest er flyttet hen, kan man vælge mellem at fodre med valset byg eller havre, plus vitamin/vitaminblanding og lucerne...
Så vidt jeg ved, er stivelsesindholdet i byg større end i havre. Og byg feder lidt mere?
I "gamle dage" fik alle hestene jo bare havre, der hvor jeg havde min daværende hest, og den trivedes på alt.
Min nuværende hest er svær at holde huldet på, krybbebider, og skal have meget hø. Og har i mange år fået div. müsli blandinger, primært fra Brogården - det er jo rart, når de lægger en foderplan for ens hest, som bare ser ud til at fungere.
Men nu er jeg godt nok i tvivl om, hvad er bedst/værst at fodre med...
Hø får hun heldigvis nok af, og energi mangler heller ikke.