Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vedr. slidmærker fra dækken
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 20:21

Hej alle

Håber at nogen af jer kan hjælpe med et par gode råd/fif...


Jeg har en stoooor hest, på 181 i stang som har meget markeret lansemærke...


Han er henover vinteret blevet meget slidt diverse steder på kroppen pga. dækkenerne.

En ting er skuldrene hvor det desværre ikke rigtig ser ud til at hjælpe med en undertrøje.

Men værst er det lige på lansemærket, hvor han er helt hårløs, og sådan helt lyserød. Jeg frygter at der springer hul på det en dag, og så er jeg jo først på herrens mark.

Han går med 2 dækkener da han bliver klippet tit, da han sveder meget.

Der går jo desværre lang tid før at han kan smide dækkenerne, så jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre i mellemtiden.

Det bliver dagligt smurt med kopattesalve, men ellers ved jeg ikke hvad jeg kan finde på.

Nogen forslag til hvad jeg skal smøre på, ligge under? Eller forslag til dækkener der sidder godt på store heste (str. 165) som har en høj manke.

Skal lige siges at sadlen altså er tjekket, den ligger ikke og trykker, ej heller underlaget, som er et specielt "højt skåret" underlag.


Hjæææælp!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 20:40

Slidmærkerne på denne hest, skyldes bestemt en "dum" kropsbygning og dækkener der ikke sidder optimalt.. Men dette ved du jo godt :)


Alternativt vil jeg sige du kan sy lammeskind på det dækken han har inderst ved manken (lansemærket).. Ellers er der nok ikke andet at gøre end at finde dækkener som passer ham bedre og som selvfølgelig har nylonfor indeni..



Søger læreplads som beslagsmed i Jylland helst, kender du en smed der mangler en lærling i 2011??

Lykkelig ejet af Bøf, Big, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak skal du ha:-)
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 20:51

Hvorfor nylonfoer? :-) Ja ved godt jeg skal finde andet dækken, ved bare ikke hvad jeg skal prøve...

0
0
Svar på denne tråd
 
 kender det
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 21:18

Jeg har også haft en stor hest, 177 cm, bred og med meget markeret lansemærke, samt brede skuldere. Han var svær at finde dækkener til, men Hansbo dækkener lå rigtigt godt, det skal være alm facon dvs ikke halvhøj hals el. lign.

De er også ret "dybe" i det Hansbo dækner, så de kunne nå ned om maven på ham.

Eurostar dækkener kunne også gå.

Jeg testede altid med nye dækkener, om han kunne nå hø på jorden, uden det strammede over lansemærket.


Louise


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 ldfigha
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 21:21

ang dækkenvalg..


min erfaring er at amigo dækkener er rigtig gode til en fair pris. de har også nylonfor i alle deres dækkener, for at minimere slid.


men jeg har også hørt meget godt om weatherbeta, bare husk at sørge for at der er nylonfor i.


selvfølgelig er rambo dækkener også gode og rhino dækkener ligeså. men de er i en helt anden prisklasse.


1 st sadel forhøjer underlag fra Wintec sælges. pris 100kr. western trense(+curbstrap), og rebgrime sælges. se præs, billeder af alt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 21:28

´Jeg har et 4horsesdækken fra tika med nylonfoer, ligger super godt! Jeg har det der hedder 4horses Rocky.



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Weatherbeeta
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 07:38

At have to dækner på, er sjældent særlig godt, da det netop modvirker, at dæknerne kan "følge med hesten" og slidmærker er dermed nærmest umuligt at undgå.


Har du forsøgt med Weatherbeeta?


1) super lette dækner, hvilket tager en del af trykket fra lancemærket og andre steder


2) syet i facon med plads til bovhjørnerne


3) glat inderfoer


Du kan iøvrigt også få dem med høj hals, hvilket jo vil skåne det område på lansemærket som p.t. står for at få en alvorlig trykning.


Og så kan de fåes med masser af gram, hvis du mener din hest fryser, så du kan undgå dobbeltdækknerne.


Sørg for at din hest har adgang til hø/wrap, da det modvirker at hesten fryser - men det ved du sikkert:)


Med venlig hilsen


Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadadada...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 08:00

du skal da ud og have et weatherbeeta med high neck!!


Jeg har selv en meget menget kantet hest, og ikke et hår er slidt af, ikke engang på skulderen!!


Alle mine heste fik for et par år siden skiftet alle deres dækkener ud til weatherbeeta, og ikke en af dem mangler et enkelt hår!!





Du er den du er, er det dig?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Weatherbeeta
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 08:16
Hvor får jeg fat i weatherbeeta?
0
0
Svar på denne tråd
 
 dadada...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 09:18

Prøv at kigge i e af dine lokale rideudstyrsforretninger, weaterbeeta dækkerne bliver forhanldet mange steder ;-)


Mener faktisk de pt er på tilbud i tika.dk og hellesrideudstyr.dk





Du er den du er, er det dig?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men 360 g synes jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 09:52
Men 360 g synes jeg ikke er nok, og det er det tykkeste weatherbeeta jeg kan finde...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo for altid..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 10:00

jeg har brugt Rambo dækkener de sidste 6 år og aldrig haft slidmærker siden jeg skiftede..


De ligger godt, er utrolig holdbare.. Mit første Rambo dækken går vildhesten stadig med..


De er dyre i indkøb, men hvis de holder så længe, så er prisen jo ingenting..


Når du gerne vil putte mere fyld på hesten, vil jeg anbefale at købe en underdækken fra Rambo også.. De kan ikke kun bruges til Rambo Duo, men også deres andre dækkener..


På den måde kan du variere rigtig meget.. For underdækkenet findes i 100, 200, 300 og 400 gram..





Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 jdægkjlædk
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 10:07

ellers kan du prøve et lycra hel dækken... det er super godt, det går fra hoved til hale og bestykket derfor hele kroppen mod slid.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underdækken
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 11:07

Underdækkenet er en rigtig god idé.


Eskadron laver også et underdækken på 220 g. (mener der ligger til 700,-) Dog skal der en elastikgjord til at holde det på plads, da dt ingen mavegjorde har. -Dette bruger jeg selv under et WeatherBeetea på 360 g.. Eskadronunderdækkenet er med halvhøj hals.


De halvhøje halse tager trykket fra lansemærket, men "æder" altså også noget af manen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Højere end 360 g
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 12:28

Men er det rigtig at weatherbeeta ikke går højere op end 360 g, for ville jo netop gerne undgå at have flere dækkener på... Som jeg også blev rådet til højere oppe...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan få..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 12:42

et på 500 gram fra HL Equitment.. Og mener at Totti også laver et..


Men ret meget højere tror jeg ikke at nogen dækkener kommer i gram fyld..





Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 2 dækkener???
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 13:11

hej....

Kan ikke helt forstå de 2 dækkener.... jeg ville mener, at en helt almindelig hest, i rigtig foderstand, burde kunne holde varmen med 360 gram, selv på de kolde dage, også selvom den er klippet.

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadada...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 15:07

selvom mine er klippet går de nu også kun med 360g dækken, vil ikke have flere dækkener på! Mine har så også masser af grovfoder, godt foder osv... :-)





Du er den du er, er det dig?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Weatherbeeta!!!
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 16:19

Min vallak har været utrolig svær at finde dækken til også pga hans meget markeret lansemærke.


jeg har nu viet mit liv til Weatherbeeta. han skal aldrig have andet for de passer perfekt og er virkelig god kvalitet og til overkommelig pris.


de forhandles i stort set alle rideudstyrs forretninger ellers er der jo ikke længe til messen i Herning :)


Weatherbeeta er genial :)



Tophorse st.Martin sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Med i koret
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 17:08

Jeg bliver nød til lige at falde ind i koret af folk der anbefaler Weatherbeeta...


Min gamle hest var slank som en greyhound med meget markeret manke (han var heller ikke ung) - Weatherbeeta lå super på ham og havde aldrig problemer - uanset om det var normalt skåret eller med høj hals.


Den lille hoppe jeg rider nu har tidligere været meget slidt på skuldrene. Hun er måske nok lidt rundere nu - men heller ikke på hende er det noget slid nogen steder fra Weatherbeeta...


_________________

Har du erfaring med at din hest fryser med "kun" 360 gram på??


Tænker om du synes du skal klippe det oftere f.eks. - og det måske nok hvis det er tilfældet er værd at skulle klippe lidt oftere hvis bare hesten ikke slides...


Har desværre for nogle år siden set et slemt sår fra et dækken med normal hals - der blev skiftet til høj hals naturligvis - men det tog lang tid før end det helede og hesten viste klart ubehag...


Håber du finder en løsning der passer jer begge...



Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd
 
 dækken
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 19:05

Du kan få skåret dit dækken til på mankestykket, så det ikke går så højt op. Du kan også få lavet et "hul" i dækkenet de steder på skulderene hvor det slider hul. Så er der ikke noget der køre frem og tilbage. Bare et billigt forslag end at købe nye dækkener der ikke passer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Weatherbeeta OG Horseware
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 19:38

Min pony er også klippet og han er nød til, at gå med 2 dækner, da der ikke er læ hvor han går på fold og det blæser altid meget :( Jeg bruger weatherbeeta landa med et rambo duo underdækken og det ligger perfekt og der er ingen slidmærker OVERHOVEDET og de ligger som jeg har lagt dem på.. de hverken glider eller noget. Disse to dækner ligger lidt "højere" oppe ved manen, end de billigere dækner, så det ikke ligger og trykker de følsomme steder. Udover det har weatherbeeta en stor haleflap, hvilket gør, at når hesten står med r*ven mod regnen, så bliver den ikke våd på underdæknet/pelsen, som med andre dækner.


Så hvis han ikke kan klare den med 360 g, vil jeg anbefale underdæknet også.


Mvh. Stine

Med

Ponydyret Star Fighter

Og

Pintoen Inzaghi

________________________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 09:55

Min vallak havde samme problem.


Jeg har ham pt på kur, med Blue Hors kobber complex og Feed suport, det har hjulpet helt gevaldigt - alle slidmærker satte nye hår efter 10 dage. Udvendigt har jeg brugt skinhealer, hver dag.


Jeg har skiftet dæknet til et med halvhøj hals, det hjalp også.


Håber du finder en løsning på dit problem!


Mette c,")




0
0
Svar på denne tråd
 
 Løsningen!!!
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 11:21

Hej


Jeg har selv en meget stor hest med meeeget højt lansemærke og han havde det helt samme problem, der gik så bare hul på såret ved lansamærket...


Men her er løsningen.... Masta dækken med høj hals inderst (280 gr.) og et Masta med alm. hals yderst (340 gr.) og ingen sår eller slid på ham i år... Det er så skørnt ikke at skulle tænke på slidmærker og sår....


Masta kan købes her med store besparelser... Det skal være med fast høj hals.. og helst med Tri Vent, altså dobbelt slidser og hedde Check Tech full neck og Check Tech heavy


www.equestrianclearance.com/ matchmakers/ clearance_masta_turnout_rugs/ index.html#placeholder


Håber det kan hjælpe din "lille Pru" Det hjalp min, heldigvis


Mvh

Christina og Leon

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aloe Vera
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 11:37

Hej,


Lidt forskellige løsninger:


Smør med Aloe Vera Gel dér hvor han er slidt - det hjælper! jeg gør det selv på halsen af min, hvor den er slidt pga tøjlen!


Men i første omgang burde du måske lade vær med at klippe ham, lige præcis oppe ved lansemærket, hvis det er tilfældet? Der kan jo sagtens være pels dér, det beskytter jo bare. Det har jeg ikke gjort i år - og jeg klipper ellers ALT! ben, hoved ect.. men det hjælper altså!


Ellers foreslår jeg også Rambo-dækkener, hvis du vil investere i noget andet. De er fantastiske!


vh Christina

0
0
Svar på denne tråd
 
 horze!!!
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 12:31

jeg bruger pt. et avalanche vinterdækken m. halvhøj hals fra horze. Det har kiler og glat nylonfor og trykker ingen steder.

Har også haft problemer med dækkener da min dressurhest er lidt "barok" i kroppen med meget hals og markeret manke.

4-horses dækkener fra Tika er også gode og rummelige.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider