Det er nok meget individuelt fra hest til hest.
Jeg har to forskellige stald dækner, et Norton og to ens Weatherbeeta - alle med halvhøj hals. Norton dæknet slider hende meget på skuldrene, hvor Weatherbeeta overhovedet ikke gør. Har nemlig lagt mærke til denne vinter, hvor hun startede med at gå med Norton dæknet og efterfølgende Weatherbeeta dæknerne, at hun var slidt i et rigtig stort område i starten, men da hun fik Weatherbeeta på, begyndte hårerne at vokse ud igen, så nu går Norton dæknet på pension og bruger kun Weatherbeeta fremover.
Når vejret er mildere og hun ikke går med stalddækken, men kun et udedækken, så er det Rhino wug eller Rambo wug, som heller ikke slider hende.
Generelt tror jeg at dæknerne fra Horseware(Amigo, Rhino og Rambo) er gode til de fleste heste.