Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 20:15

Jeg er godt træt af at min hest bliver meget slidt på skuldrene af hans dækken, og dette er til trods for at han har undertrøje på. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre jeres erfaringer med, hvilket dækken (mærke) man skal vælge, hvis man vil undgå dette problem. Jeg tænker at det vel skal være faconsyet og måske foret med noget særligt ved skuldrene. Men hvilket mærke har disse fordele? Det må selvfølgelig gerne være økonomisk, og hvis nogen har et liggende i fornuftig stand i størrelse 155, som de kunne tænke sig at sælge, er jeg muligvis interesseret.

Håber at høre jeres erfaringer:-)

Mvh Pia

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt fra hest til hest
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 20:49

Du bliver nødt til at forsøge dig lidt frem. Vi har 2 kat 3 ponyer. Den ene passer kimberly dækkener super godt da han er spinkel, den anden bruger miontar da de er størrer (ikke rygmål) nedad. Bytter vi om svømmer den ene og den anden har spændetrøje på. Ingen af dem har slidmærker.

Generelt syntes jeg dækkener med halvhøj hals giver mindre slid end alm. lave dækkener.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Dækken
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 22:23

Jeg havde samme problem med Savoux da han levede. Lige gyldigt hvilket dækken jeg gav ham på, fik han slidmærker... Til sidst syede jeg sådan noget lammeskind på indersiden af dækkenet ved skulderne, og det hjalp

Men ellers er det ikke andet at gøre end prøve sig frem, for det er så forskelligt hvordan dækkerne ligger på de forskellige heste.

Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

Savoux

20.08.95

23.09.10

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 22:52

varmt anbefale Rhino dæknerne. Har to med halvhøj hals. De ligger fantastisk. Er lillesøster modellen til de dyre Rambo dækner.

Tine

OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g

BERTRAM, kl 17.06 - 260410 - 55 cm - 3830 g

RIP. Surprice - 13 juli 1990 - 29 juni 2010.

RIP. Ticco - 15 april 1991 - 29 juni 2010.

!Altid elsket, altid savnet!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 00:02

Dækkener med inderfor har ofte mindre tendens til at slide, end dem med f.eks. fleece eller tæt bomuld. Men dækkenets pasform og den rigtige størrelse har også betydning.

Da min fik dækken på sidste år, gjorde jeg det at jeg fra starten spayede hende på skuldrene med lidt shine som jeg lod tørre godt inde hun fik dækkenet på. Det nedsatte friktionen rigtig meget og hun er ikke særlig slidt. Jeg har ikke gjort det længe faktisk. Jeg synes nemlig problemet er størst inden hesten sætter vinterpels (hvilken alle heste vil gøre dækken eller ej, af varierende længde naturligvis) :)

0
0
Svar på denne tråd

Weatherbeeta
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 08:00

Jeg har rigtig god succes med Weatherbeetadæknerne med Freestyle.

Dæknet er syet i facon, så der er plads til bovhjørnerne - det eneste jeg kender til som er syet sådan.

Inderfoeret er glat og hele dæknet er meget let, hvilket jeg mener også har en betydning for, om det kan lave trykninger på manken og skravmærker på bringen.

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 10:10

1000 tak for alle jeres svar:-) Nu ved jeg hvad jeg skal gå efter og hvad der findes af lidt ekstra tricks for at minimere problemet:-)

Mvh Pia

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 16:14

Det kommer helt og aldeles an på hvilken hest du har. Heste er bygget forskelligt og dækner har forskellig pasform på tværs af mærker og modeller. Men passer dit dækkens pasform ikke til din hest eller er det for stort eller lille, så får du slidmærker. Så du skal finde det dækken, der passer din hest - ellers undgår du ikke slidmærkerne - heller ikke selvom du køber dyre dækner.

0
0
Svar på denne tråd

At hosecare
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 09:41

Hej.

Prøv at ringe til Anette fra AThorsecare.com.

Hun forhandler dækner fra Horseware, altså Amigo, Rhino og Rambo, og de har altså en super kvalitet.

Har aldrig haft problemer med pasform eller skavemærker siden jeg begyndte udelukkende at bruge dæknerne fra Horseware.

Og Anette er virkelig sød til at hjælpe med at finde det rette :0)

Mvh Chárlotte

0
0
Svar på denne tråd

dækken
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 12:41

Det er nok meget individuelt fra hest til hest.

Jeg har to forskellige stald dækner, et Norton og to ens Weatherbeeta - alle med halvhøj hals. Norton dæknet slider hende meget på skuldrene, hvor Weatherbeeta overhovedet ikke gør. Har nemlig lagt mærke til denne vinter, hvor hun startede med at gå med Norton dæknet og efterfølgende Weatherbeeta dæknerne, at hun var slidt i et rigtig stort område i starten, men da hun fik Weatherbeeta på, begyndte hårerne at vokse ud igen, så nu går Norton dæknet på pension og bruger kun Weatherbeeta fremover.

Når vejret er mildere og hun ikke går med stalddækken, men kun et udedækken, så er det Rhino wug eller Rambo wug, som heller ikke slider hende.

Generelt tror jeg at dæknerne fra Horseware(Amigo, Rhino og Rambo) er gode til de fleste heste.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider