Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Linamix kontra fiber pellets
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 13:31

Hej


Hvad er jeres erfaring med Linamix kontra fiber pellets? gør det det samme og hvor meget bruges der af det forskellige for at få effekt?


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 15:18

Jeg har brugt Linamix. Det er et godt foder, brugte vel ca ½ kg, men mine heste fik løbemave af det, desværre.


Nu bruger jeg FiberPiller, det fungerer super godt. Min oldenborghoppe på 18 år, får ca 1,4 kg om dagen sammen med deres müsli i Easy.


Begge dele er gode produkter, dog er forskellen, at fiberpiller indeholder som navnet siger, en del fibre, hvor Linamix mere er fedt og protein.


Tine





OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g

BERTRAM, kl 17.06 - 260410 - 55 cm - 3830 g


RIP. Surprice - 13 juli 1990 - 29 juni 2010.

RIP. Ticco - 15 april 1991 - 29 juni 2010.

!Altid elsket, altid savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 16:21

Det er svært at sammenligne, da der er tale om 2 forskellige typer af foder. Linamixen består i vid udstrækning af fedt og protein, mens fiberpiller er lavet på fordøjelige fibre og fedt. Fiberpillerne bruges typisk enten som primær foder sammen med vitaminer eller sammen med musli eller lignende i stedet for at give hesten korn.

Linamixen bruges ofte som et suplement til den øvrige fodring for at give hesten ekstra kalorier eller for at tilføre den omega 3,6 og 9 fedtsyrer.


Hvad der er mest egnet at bruge handler jo om hvad det er for en hest du fodrer på og hvad det er for en effekt du ønsker at opnå :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 18:04

Hej


jeg tænker på hvad der er bedst at bruge til gammel hest for bedre at kunne holde huld.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 20:34

vende det om, og sige det på denne måde.


Har din hest adgang til rideligt og godt grovfoder - hø/wrap, så ville jeg vælge Linamix, for så har din hests fordøjelse et ordentligt udgangspunkt, og den har brug for koncentreret fedt.


Har du derimod begrænset med hø/wrap, så ville FiberPiller være en god idé, for så får den et ekstra fiber-boost, og derimod har fordøjelsen en bedre forudsætning, for og kunne udnytte det øvrige foder optimalt.


Eller også skulle der gives et mindre tilskud af begge dele.


Tine





OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g

BERTRAM, kl 17.06 - 260410 - 55 cm - 3830 g


RIP. Surprice - 13 juli 1990 - 29 juni 2010.

RIP. Ticco - 15 april 1991 - 29 juni 2010.

!Altid elsket, altid savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-02-2011 20:37

Hvad får hesten i øjeblikket og hvor meget får den?


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider