Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Slagtning, hvor og hvordan ?
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 13:52

Hej alle.

Hvis man har en hest, som skal slagtes - hvor er det så bedst at få det gjort? Hvem skal man kontakte og koster det penge?

Kan helt gamle heste også blive slagtet ?

Lækker kategori 1'er pony e. Mister Malthe, født 2009

BYTTES

til lækker 2-8 årig hest, 165+, 3 gode gangarter, sund/rask.

2 konkurrencer ponyer UDLÅNES til ambitiøse dressurryttere, se profil.

Team-schade

0
0
Svar på denne tråd

Hestepas
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 15:34

Medmindre hesten er udtaget fra konsum må den gerne slagtes. Det kan de være fordi de har været behandlet med medicin der gør at de ikke må slagtes eller ejeren kan have valgt det pga. foder eller manglende lyst til at få hesten slagtet.

Men for at blive slagtet skal hesten have et hestepas med medicinsider.

Man kontakter selv slagteren og aftaler hvornår man skal komme med hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Slagteri
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 18:35

Mange tak for hjælpen :) Ved du hvad sådan noget koster ? Eller får man penge for at aflevere sin hest (jeg har aldrig prøvet at få en hest slagtet, så er lidt grøn på det område ... HELDIGVIS).

Lækker kategori 1'er pony e. Mister Malthe, født 2009

BYTTES

til lækker 2-8 årig hest, 165+, 3 gode gangarter, sund/rask.

2 konkurrencer ponyer UDLÅNES til ambitiøse dressurryttere, se profil.

Team-schade

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sheila-Maria
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 21:47

Jeg fik min gamle DV hoppe slagtet i 2008, hende fik jeg 2200kr for, nu ved jeg ikke hvilken str. hest/pony det er du evt. skal have slagtet, ej heller kender jeg kg-prisen, men med mindre det er en shetlandspony vil jeg tro du får en smule penge for hesten.

Men som Charlotte skriver, så find ud at hvilken slagter der tager heste i dit område og snak med ham om det.

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

slagtning
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 22:35

Jeg fik min smukke, dejlige Ralde slagtet for et år siden. Jeg fik hende slagtet i Christiansfeld. Jeg ved ikke om det er nye regler, der kræver dokumentation, for jeg skulle ikke fremvise noget, som helst.

Jeg ringede først og fik en god snak med dem, de var meget søde og hjælpsomme og de ved jo godt, at det ofte er en svær beslutning.

Min mand kørte med hende og fik lov, at gå med helt ind og blive der, til hun lå ned - så jeg havde ro i mit sind, at hun ikke blev skubbet ud af bagdøren og på en trailer til en hestehandler eller sydpå til slagtning.

Jeg fik også omkring 2000 kr.

Hun var 20 år, da hun blev slagtet..

0
0
Svar på denne tråd

slagtning
Forfatter: 
Dato:  28-01-2011 12:31

heste i alle aldre kan slagtes, hesten skal have pas med medicinsider (fandt jeg ud af sidste år da jeg stod ved slagteren med hesten - vi fandt heldigvis en løsning)

Du skal ikke give noget for det, men får en sum penge fratrukket omkostningerne (vil tro det er til daka).

Du skal finde en slagter nær dig, medmindre du tør sende den med en slagte transport (de giver vist en højere kg pris, men du har ingen garantier for bla hvor lang transport)

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Slagtning
Forfatter: 
Dato:  28-01-2011 15:35

Jeg fik min hest slagtet sidste år i september. Det foregik på slagteriet i Christiansfeld. Stille og roligt og hesten var rimelig afslappet hele vejen igennem.

Afregningen lød på ca 2300 kr. som blev sat ind på min konto. Nemt og smertefrit.

Mvh

Mette

2 ledige bokse, kolding v

0
0
Svar på denne tråd

Ja, Christianfeldt
Forfatter: 
Dato:  29-01-2011 02:13

Christiansfeldt er et rigtig godt sted. Har et godt ry!

Stille - roligt og proff.

Du får en tid og når du så kommer derned tager de hesten med det samme så hesten og du ikke behøver den forfærdelige ventetid.

Puffy

0
0
Svar på denne tråd

Undres!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2011 10:37

Hvorfor overhovedet overveje transporteres og stresses for at få hesten slagtet ???

Er den virkelig de få penge værd set i forhold til hvad den har kostet i den tid man har ejet hesten????

Jeg sender ALDRIG en hest på slagteriet!

Hellere sende den med DAKA, Vantinge eller hvad de nu hedder.

Det er jo også muligt at forære den til forskellige løveparker i hele landet, og endelig kan man få den kremeret, hvis man vil ofre den løsning. Men ok min hest er jo ikke bare en sports rekvisit, men en del af familien!

Hilsen

Anette

Staldkatte søger nye hjem. Flotte farver, men lidt "vilde"!

Et menneske på en hest er en rytter.

Et menneste uden hest, er kun et menneske...

0
0
Svar på denne tråd

Anette det synes
Forfatter: 
Dato:  30-01-2011 12:25

jeg virkelig var flabet skrevet Jeg er sikker på vi andre som har valgt en anden løsnig end dig, har elsket vores gamle heste lige så meget som du..........hvorfor skulle det at vi har valgt slagtning være = at vi betragter vores heste som en sports rekvisit????

Jeg havde kæmpet i 1½ år for min gamle hoppe og brugt mange penge for at gøre hendes liv værdigt, trods at hun ikke havde kunnet rides de sidste 3 år.

Jeg overvejede meget hvordan jeg ville sende hende over regnbuen, og jeg valgte så slagtning.

Jeg kørte selv med hende og fulgte hende hele vejen ind til hun ikke trak vejret længere, jeg overlod hende ikke til en fremmed, men selvom det er det sværeste jeg nogensinde har været med til synes jeg at jeg efter 15 år sammen skyldte hende at blive der til det sidste.

Det er en utrolig svær beslutning at tage hvornår nok er nok når man har dyr, som er syge eller gamle. Vi er alle forskellige af sind og væsen og træffer forskellige beslutninger, og jeg synes alle der lever op til deres ansvar som dyreejer når det bliver svært fortjener den samme respekt, uanset hvilken afslutning der føles rigtig for dem.

En lille fodnote til sidst, så tror jeg ikke en hest føler mere stress, ved at blive kørt til slagteren end når den bliver kørt til stævne, kursus, kåring osv. den aner jo heldigvis ikke hvad der venter den......

Synes du jeg lyder som en der betragter min heste som sports rekvisitter nu

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svær beslutning
Forfatter: 
Dato:  30-01-2011 17:49

Hvis vi skal have slagtet en hest kører vi til Ålestrup. De er super søde og prof selvom det er et ret stort set. Ingen stress eller råben. Sidst kom en af mændene hen og lagde en hånd på min skulder mens vi stod og snøftede og sagde - det er aldrig sjovt.

Vi har kørt med flere både egne og også andres der ikke selv ville køre den sidste tur, men gerne ville være sikker på hesten ikke blev videre solgt.

Slagt, aflivning eller til zoo er en smagssag og intet er mere rigtigt end andet. Er det rigtigt for dig er det den rigtige løsning. Vi har prøvet alle 3 veje og det hat altid føltes rigtigt.

www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/ default/files/pjecer/heste/ Hesteslagterier.pdf

Her er en liste over slagterier.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

slagter
Forfatter: 
Dato:  01-02-2011 11:53

Jeg har selv kun fået slagtet en hest og der var jeg ti, vi var så "heldige" at min onkels svigerfar var slagter, så min far kørte hende derud. Men når en af mine er færdige og jeg selv kan vælge så blir det også slagter, eller løve park- det sidste tror jeg først jeg ved om jeg kan når jeg står i beslutningen.

Men jeg kan ikke se hvorfor der ikke skal være en mening med hesten gemmen hele livet og også døden. Hvorfor smide førevare ud bare fordi den var ens ven? Nej jeg går ind for der skal være en mening hele vejen.

på et tidspunkt undersøgte jeg priser, det var så fordi vi sku købe en for slagter prisen.

I dk var det 6 kr pr kg, og man sku fratrække cå 50% af hestens vægt, da det er spild som blod osv

I udlandet (kan ik huske hva land) men der var prisen 12 kr pr levende kg.

Jeg kom til at betale den sidste sum, da de ellers ville ha kørt den syd på, det blev 5400 for en lille hest på 152 i stg

Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

Slagter...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2011 14:11

Jeg fik slagtet en hest for nogle år siden. Hun var slidt op i benene og kunne ikke mere. Jeg fandt en slagter på Dyrenes beskyttelses liste over slagtere. Og fulgte hende næsten hele vejen. Selvom det var planen kunne jeg ikke holde hende da det skulle ende. Men jeg var inde og se at hun var død og fik taget et billede til tidligere ejer, da jeg havde købt hesten med betingelser og havde lovet at tidligere ejer skulle se hun var væk. Men nøj det var hårdt.

Jeg fik i øvrigt omkring 8-900 kr for hende, da der var meget fedt der skulle skæres væk. Men jeg var nu ligeglad med pengene, da jeg bare ville have at hesten kom herfra på en god og hurtig måde.

Anette: Det kan godt være at du tænker det er synd at hesten skal transporteres og stresse inden den skal væk, men hvordan er det så bedre den laves til løvemad i en zoo? Skal de ikke også køres hen til en der slagter den?

Og så synes jeg da at det er ok at slagte en hest der er udslidt, så der er nogen der kan få gavn af kødet. Uanset om det er løver eller mennesker.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider