jeg virkelig var flabet skrevet
Jeg er sikker på vi andre som har valgt en anden løsnig end dig, har elsket vores gamle heste lige så meget som du..........hvorfor skulle det at vi har valgt slagtning være = at vi betragter vores heste som en sports rekvisit????
Jeg havde kæmpet i 1½ år for min gamle hoppe og brugt mange penge for at gøre hendes liv værdigt, trods at hun ikke havde kunnet rides de sidste 3 år.
Jeg overvejede meget hvordan jeg ville sende hende over regnbuen, og jeg valgte så slagtning.
Jeg kørte selv med hende og fulgte hende hele vejen ind til hun ikke trak vejret længere, jeg overlod hende ikke til en fremmed, men selvom det er det sværeste jeg nogensinde har været med til synes jeg at jeg efter 15 år sammen skyldte hende at blive der til det sidste.
Det er en utrolig svær beslutning at tage hvornår nok er nok når man har dyr, som er syge eller gamle. Vi er alle forskellige af sind og væsen og træffer forskellige beslutninger, og jeg synes alle der lever op til deres ansvar som dyreejer når det bliver svært fortjener den samme respekt, uanset hvilken afslutning der føles rigtig for dem.
En lille fodnote til sidst, så tror jeg ikke en hest føler mere stress, ved at blive kørt til slagteren end når den bliver kørt til stævne, kursus, kåring osv. den aner jo heldigvis ikke hvad der venter den......
Synes du jeg lyder som en der betragter min heste som sports rekvisitter nu 