Hej.
Som Sinne siger, ind og ha fat i forfangenheds-guiden.
Jeg har selv en hoppe der har været forfangen for et par år siden. Hende købte jeg i efteråret 09.
Det jeg gjorde sidste år, var at hun kom på græs med de andre, men med mundkurv på, for hun kan virkelig køre i hovedet. Egentlig undrer det mig ikke hun er blevet forfangen 
Jeg købte den model der hedder Greenline, med tilhørende passende grime, søg evt. for billede på nettet.
Det er ikke en mundkurv der sidder tæt.
Den koster godt nok lidt mere end de andre modeller, men her synes jeg ikke man kan gå på kompromis.
Min tog det rigtig pænt og er ikke generet af den, plus hun har den glæde af at kunne være sammen med de andre, og få græs i de mængder hun kan tåle.
Og jeg ved godt det ikke er alle der bryder sig om mundkurv på hest, og den mening skal folk have lov at have.
Dette er bare et forslag.
Det har virket rigtig godt for os.
Græs om dagen (bliver selvfølgelig græsset langsomt "ind")
og så på jordfold om natten, uden mundkurven.
Men husk at græsset er farligt hele året.. Men det starter allerede i foråret.
Kan ikke præcis huske hvornår min fik mundkurv på, men det har enten været april eller maj.
Og vi har ingen problemer haft.
Håber du finder en god løsning for dig og din hest, så ikke den skal igennem den smerte igen 