Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 hvordan fjernes pels fra dækken?
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 11:24

hejsa alle


har købt et brugt dækken. ser ikke særlig brugt ud, men det er meeega fyldt med hår... er der nogen der har nogen tips til at fjerne dem, og gerne helt.. synes aldrig rigtig jeg får det fjernet særlig godt?


på forhånd tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hårfjerning
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 11:44

Jeg har en massagebørste i gummi - med lidt store pigge.. Den er rigtig god til at fjerne hår med.


Har også brugt en god stiv kost, til at "feje" dækkenet med. Det tager det værste.


God arbejdslyst..


Hilsen Mette



*Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan*

*Se fremad - derfor er forruden større end bakspejlet*


R.I.P. Lord Sinclair

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pels af dækken
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 13:20

Åhhh suk den var vi også "på", indtil vi gik over til udelukkende at købe dækner foret med nylon for (som reducere friktionen og polere pelsen)

Der er, mig bekendt, kun èn vej for at få hårene af - børste & pille, børste & pille


Vil du undgå pels på indersiden af dit dækken, så køb fremover kun dækner med nylon for



Velredet & GODT kåret RDH efter Blue Hors Cavan sælges for højeste acceptable bud



Har du noget udstyr som du vil donere til et GODT formål (rideskole ponyer der trænger til noget der passer lidt bedre)

ALT modtages med glæde (% underlag)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og hvorfor
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 22:56

...må der ikke være lidt pels på indersiden af dækkenet?


Hvis det i øvrigt er pænt rent, gir det vel blot lidt extra gram af aller bedste kvalitet, nemlig hestens eget hår?


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 svedskraber...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 23:05

Det bedste til at fjerne hår er en stålsvedskraber, sådan en to-håndsmodel. De fåes med "savtakket" side -anvendes til koldblodstravere efter løb i sverige, ikke som torturinstrument til heste med "almindelig" pels!


Med sådan en kan man trække alle hårene af,endda næsten uden at skulle pille pelsklatterne af.


Jeg har iøvrigt også engang fjernet ALLE hundehårene i bagagerummet -gulvtæppe og filtbeklædning i min bil fra min sankt Bernhardshund.


TAK FAR

0
0
Svar på denne tråd
 
 støvsug det!
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 00:40

Hvad med en god støvsuger og en børste, det bruger jeg da på mit når det trænger og det virker da fint og tager langt mindre tid og bliver pænere end hvis man børster og piller!


Mvh mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 en pimpe-sten
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 01:08

er ganske effekiv



MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 tip top
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 17:36

Jeg bruger støvsuger og fnugrulle Det kan tage næsten alt af fleece, uld osv...


Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 gud ja hehe
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:55

Western-tøsen: fnuller ruller, den ide stjæler jeg også lige, skide smart egentlig;)


MVH mig

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider