Sidste vinter, da jeg brugte roepiller, fik jeg dem ved min mester (kvægbonde). Jeg gjorde det, jeg tog 1kg roepiller og hældte først 4 liter kogende vand i, lod dem, mens jeg malke aften (3timer), så hældte jeg 2 liter mere oveni (havde sårn et overtræk fra hooks over spanden for at holder så meget af varmen som muligt), tog det med ud i bilen og kørte ned til hesten (1time), så var det opbløbt men for varmt, så kom ca 1 liter koldt vand oveni
Og vupti klar til udfodring 
Antal dag: sommeren vil jeg slet ikke bruge det, om vinteren plejede jeg at have til 3 udfodringer
Morgen, aften og morgen igen
Jeg hældte så lidt kogende vand oveni, for at de var lunkende til, når hesten fik dem 