Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Box roderi
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 19:42

Hej

Min ung hest er et stort rodehoved i hans box.....Får dagligt 3 små baller halm ind. Jeg tager alt det våde samt @!#$ ud....

Selvom jeg prøver at lave bund.....Er alt på ca 1 m midt i box uden halm næste morgen.

Ren beton.....Har du et fif til denne rode-mikkel?????

Med venlig hilsen

Lone Antoft-Vejle-

0
0
Svar på denne tråd

Kigger med
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 20:48

Kigger med, min hest gør præcis det samme... Møgirriterende...

Hesten er som åndedrættet. Uden det ville livet gå i stå.

0
0
Svar på denne tråd

lalalalala
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 21:28

fif har jeg desværre ikke. Jeg ved bare at vores den ene boks der sviner alle de heste der har stået i den, selv om der ikke var problemer med dem i andre bokse. Og boksen ved siden af der er helt ens er der ingen problemer med.

mvh morkaren

0
0
Svar på denne tråd

svineri
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 21:52

Næ...han har været sådan i de 3 boxe han nu har haft i min tid.

Med venlig hilsen

Lone Antoft-Vejle-

0
0
Svar på denne tråd

et sted at hvile
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 07:01

Din hest forsøger da bare (efter min overbevisning) at finde et sted han kan stå op og hvile.

Det er svært at stå i dyb-stråelse og samtidig kunne låse i benene.

Så jeg synes du skulle lave et "bart" stykke til din hest, så den kan gå derhen og stå og hvile sig.

0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 09:36

Jeg har haft en del ungheste igennem tiden..

Mit svar er enkelt. Det bliver bedre desto ældre de bliver..:-)

Men det er træls så længe det står på.. Synes det er værst med vallaker..

www.stutteriskovly.dk

Maria Møller Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Hmm......
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 13:56

Hmm hvis det bliver bedre med alderen, så må min hoppe godt nok føle sig ung endnu. Hun er 17 år og roder stadig ;-)

Der er dage, hvor der pænt og der er dage, hvor det ikke ser kønt ud.

Og der er ingen tvivl om, at hun foretrækker at få fjernet klatter hver dag. Godt nok smider hun dem alle i en bunke bagerest i boksen - så langt tilbage i boksen som overhovedet muligt, hvilket virkelig er bogstaveligt ment, for der er dage hvor de er havnet helt oppe i vinduet 8-)

Men fjerner jeg ikke bunken hver dag, så begynder hun at lave "lagkage". Dvs. rent halm ovenpå bunken, så et par hestepærer, så et nyt lag halm, hestepærer igen osv. Forbistret arbejde at sortere næste dag!

Nogle dage er jeg heldig, så har hun ikke blandet det rene halm med det våde, andre dage har hun mixet det hele.

Jeg har heller ikke fundet den perfekte løsning endnu.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Trenser sælges,

se mine annoncer på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

box roderi
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 15:52

Prøv at samle alle "hømhømmerne" i en bunke der hvor DU gerne vil ha dem istedet for at tage dem ud i et par dage... Det har virket på mine.

VH Gamleged

0
0
Svar på denne tråd

lkgjlkfgj
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 20:26

Jeg har gjort det at jeg i et par dage har ladet være med at fjerne møget, men bare strøget et nyt godt lag ovenpå, bunden er nu trådt så godt ned at han ikke kan komme til at rage op i det, og nu fjerner jeg kun de klatter som stadig er hele. dog muger jeg helt i bund ca. hver 2-3 uge hvor der bliver luftet godt ud i stalden og bunden (betonet) får lov at tørre så meget som muligt, og så starter vi ellers forefra. :-)

min hoppe på 13 roder også stadig så det med alderen er vist desværre ingen garanti :-)

0
0
Svar på denne tråd

rodemikkel??
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 21:17

Kender problemet, havde det med min Irish Cob, hans boks lignede møg hver dag, så prøvede spåner og det virkede, nu er hans boks altid tør og uden "huller", så det ser ud til at fungere for ham, måske det var en mulighed at prøve :-)

Jeg smider en ny spåne ind hver 10 dag og der ser altid pænt ud i boksen om morgenen ... jeg syntes det har været godt og måske er det billigere i længden end alt det halm man smider ind hver dag til en rodemikkel :-9

Boks udlejes i Ølstykke 10 min fra stationen.. boksen er 4*4 og der er højt til loftet..

0
0
Svar på denne tråd

rod og atter rod
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 21:26

Takker for jeres muligheder .....Jeg må jo lige afprøve de forskellige metoder.

For nu har han snart drevet mig til .......

Men det er da en sølle trøst at der finde andre i Danmark end min.

Med venlig hilsen

Lone Antoft-Vejle-

0
0
Svar på denne tråd

Det må klart være
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 22:10

en arvelig egenskab

Min datters hoppe, som er 10 år, den er verdens største rodemikkel i boksen (ihvertfald den værste vi har haft).

Hun mixer hele molevitten til en stor og ubrugelig bunke og det er umuligt at lave en fornuftig bund hos hende, da alt bliver snasket sammen og rodet rundt.

Og hendes afkom (som er 1 år nu) hun er sgu begyndt at gøre nøjagtig det samme.

Det er som om de "reder" en seng før de skal lægge sig og den seng skal så helst være så rodet sammen som muligt

Der er kun en nem vej - ud med skidtet og ind med nyt halm - jeg gider ikke sortere i det rod. Men det værste er, at mødding alt for hurtig bliver kaotisk stor

Jeg har bare aldrig været god til at lave en bund, jeg er for grundig og synes alt det "brugte" skal ud.

Vi har efterhånden snart prøvet mange ting. Også det med et stykke med bar bund, uden det har ændret på hendes boks adfærd. Hun er nok bare en af de "umulige" tilfælde, der aldrig bliver andet end en boksgris . Men måske hun bare synes boksen er for stor, det er nok det eneste vi ikke har prøvet endnu, altså at sætte hende i en mindre boks.

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Uha ja
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 09:14
Lige min hest du der beskriver ..... Tja man river sig i håret hver dag????

Med venlig hilsen

Lone Antoft-Vejle-

0
0
Svar på denne tråd

Kedsomhed
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 16:34

Da Max stod i boks var han også et stort bokssvin. Han sked alle steder og pjaskede vand over det hele, så bunden var helt våd altid.

Så kom han i en udeboks og med det samme holdt han op med alt det grisseri. Tror i hans tilfælde det handlede om, at han kede sig.

Nu går han i løsdrift, så det problem har jeg heldigvis ikke mere :-)

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider