Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ideer til optimalt vandspiltov
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 13:35

Hejsa. Vi er ved at lave ny stald, og der er en plads iregnet på 2,5 m i bredden og 5 m i dybden (ja ok det er langt, men sådan kunne det blive). MEN vi er meget i tvivl hvordan vi skal lave det optimalt set. Så kom med gode og dårlige erfaringer.

Det skal være op ad endenvæggen, se den ene sidevæg er fast. Men den anden side har vi to forslag til: Enten en mur i højden ca 140 cm for så passer det med resten af stalden. Men bliver det for "lukket"?, Og ulempen vil vel så være at går hesten amok, kan man ikke rigtigt komme væk andet end foran hvis man kan komme forbi. Den anden mulighed er at lave en stolpe med et "rør" på tværs. Så kan man komme væk, men så skal vi bruge et forslag til at lave en kant til vandet, og kommer hesten mon op og hænge på røret så hvis den går amok eller er der andre der har erfaringer at dele gode som dårlige???

Kort sagt, hvad har i og hvad er der er af fordele og ulemper????

M.v.h. Randi

.
0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 14:41

jeg har faktisk erfaret at heste har det bedst med ikke at være lukket inde. heste der har lidt vandskræk skal helst have plads omkring sig. jeg ville muligvis lave en pæl i jorden og sætte en snor i den og så lade der være åbent på siden af hesten..

og så synes jeg egentlig ikke at der behøver være en kant hvis bare gulvet skråner ned mod afløbet. så kan man nemt tage det vand der evt skulle komme udenfor "pladsen" med en kost..

jeg har oplevet alle mulige forskellige slags vaskepladser, og med en hest der ikke var helt vild med vand så fungerede han bedst der hvor han kunnne se sig omkring og ikke var lukket inde..

der hvor min part står er der vaskeplads på staldgangen. hesten som normalt er vandskræk går nu frivilligt ned og vender og står.. hvor det før har været svært at få hende "ind" på pladsen når der har været lukket omkring...

og så vil jeg anbefale at man får en af de der stænger som gør at vandslangen hænger over hesten, så de ikke kan stå på den :)

-Stephanie

HDR fletcher KØBES

17" fit 3,5

Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen <3

0
0
Svar på denne tråd

Vandspiltov
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 15:30

Hej

Jeg har set et smart vandspiltov for nylig.

Der er afløb (en stor rist, ca. 25 x 40 cm) i midten af vandspiltovet, som vandet kan løbe fra i. Dette forudsætter at gulvet skråner lidt ned mod risten. Gulvet er gummibelagt, så det ikke er glat.

Vandspiltovet er lukket af med mur på to sider (højre og venstre) og flisebelagt med vådrumsmembran, men med åbning ud mod staldgangen og med dør (nødudgang) bagtil. Det er naturligvis så bredt at en stor hest kan vende sig. Der er tillige både varmt og koldt vand samt solarium/varme over. Husk også belysning og dobbelt tøjringsmulighed i vandspiltovet. Det fungerer super duper!

Held og lykke med projektet.

Mvh Jane Jensen

Tiden tilbringes bedst

på ryggen af en hest

0
0
Svar på denne tråd

Vi har fast mur..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 15:57

på to sider, åben foran (selvfølgelig).. Så på den sidste side er der en halvmur.. Men der er flugt mulighed bagtil indtil det andet vandspiltov..

Oppe foran er der sat stolper i, men en "nødudgang" i begge sider, altså så man ikke skal under kæderne, men bare hurtigt kan smutte fordi..

Jeg syntes det fungere rigtig fint..

Gulvet er gummibelagt, jo det er rart at det er skridsikker og man kan ikke høre at hesten skraber.. MEN hold fast det er træls at feje.. Det nemmeste er næsten bare at tage sprøjtepistolen og skylle det hele i afløbbet..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider