jeg har faktisk erfaret at heste har det bedst med ikke at være lukket inde. heste der har lidt vandskræk skal helst have plads omkring sig. jeg ville muligvis lave en pæl i jorden og sætte en snor i den og så lade der være åbent på siden af hesten..
og så synes jeg egentlig ikke at der behøver være en kant hvis bare gulvet skråner ned mod afløbet. så kan man nemt tage det vand der evt skulle komme udenfor "pladsen" med en kost..
jeg har oplevet alle mulige forskellige slags vaskepladser, og med en hest der ikke var helt vild med vand så fungerede han bedst der hvor han kunnne se sig omkring og ikke var lukket inde..
der hvor min part står er der vaskeplads på staldgangen. hesten som normalt er vandskræk går nu frivilligt ned og vender og står.. hvor det før har været svært at få hende "ind" på pladsen når der har været lukket omkring...
og så vil jeg anbefale at man får en af de der stænger som gør at vandslangen hænger over hesten, så de ikke kan stå på den 