Jeg har en hest der måske lider af slingerhed/wobbler syndrom. jeg skal ikke kunne sige om det er det din hest er ved at udvikle. men det kommer til udtryk ved at hesten får svært ved at styre bagparten, hesten vil ikke nødvendigvis halte ved en bøjeprøve da det er noget der sådan set sidder i nakkehvirvlerne. Wobbler er noget der kommer over længere tid og forværres hen ad vejen, i værste tilfælde kan hesten blive lam i bagparten.
Min hest løb frejdigt omkring på marken for blot 2 måneder siden og nu går hun sidelæns og galopere meget meget lidt. Så hendes tilstand er blevet hurtigt forværret. min dyrlæge har dog valgt at give hende indtil jul, da hun er meget ung, så hun kan også fejle noget andet.
Bliver hendes tilstand værre inden jul, så står hun til aflivning.
Nu siger du så at din hest har haft Herpes Virus før. Så det kan godt værre lidt svært at give et rigtig godt bud på hvad det kunne være, men det lyder til at hun bliver svagere i bagparten og ikke helt har den samme styrke.. Så få din dyrlæge til at undersøge hende for alle tænkelige lidelser, der kan have effekt på bagparten.