Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hoppe ifol
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 19:39

Hej Alle sammen...

Hvad foder i jeres hopper med som er ifol??

Jeg har nemlig en 3er pony som er ifol...

Hun har ind til nu kun gået på sommerfold med mundkurv og har derfor kun været fodret med vitamin piller, da hun simpelthen bliver alt for fed...

Før hun blev ifolet fik hun Havens cool-mix som er en müsli blanding uden havre og lidt lucerne og lidt betfor ca. hver anden dag. og så selvfølgelig godt med hø...

Men tror ikke det er optimalt nu hvor hun er ifol og skal ind og stå igen...

Så hvad fodre i jeres hopper med som er ifol... Del gerne jeres erfaringer da jeg slet ikke har forstand på foder :)

Glennie Aagaard med The Royal Eternity & Miley

www.glennie-aagaard.dk

Amatør/Hobby Fotograf

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-09-2010 21:49

Min hoppe er 3 år, og har termin ca 1. maj.

Hun får pt græs døgnet rundt samt lidt hø.

Hun får vitamin/mineral/urte-blandingen Regulator Complete, som sættes op senere i drægtigheden.

Derudover får hun et par 100 g af henholdsvis roe-og fiberpiller.

Skifter hende nok til Linamix i løbet af efteråret/vinteren.

Derudover får hun ½-1 skefuld YSY dgl ( gærkultur )

Hun er MEGET nem at holde huld på ( nok lidt for nem )

Har ikke den store forstand på foder, men syntes selv dette er ok :-)

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )

Barockhest & Barockpinto :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hoppefoder
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 21:41

Tillykke med det :) Min hoppe får struktur E fra hippolyt nu, da indholdet af stivelse er lavt - hun er dog stadig i fuld ridning, og skal derfor have lidt at leve af. Dertil får hun micro vital fra hippolyt og græs/halm/wrap. Du skal sørge for, at foderet indeholder tilstrækkelig selen og Zink og ikke for meget stivelse.

De sidste tre måneder går jeg over til Hippolyts specielle hoppefoder, som jeg lige pt. ikke kan huske navnet på.

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge en speciel hoppeblanding, så du ikke skal ud i de helt stoppe udregninger selv. Jeg har en rigtig god ven ved Hippolyt som er meget erfaren og rådgav mig. Da vi er personlige venner ved jeg, at hun ikke bare vil sælge det dyreste til mig, men faktisk gør sit bedste. Og hun anbefalede altså struktur E plus microvital nu, og så deres hoppefoder de sidste tre måneder. Så skulle både hoppe og foster være dækket helt ind.

Du får sikkert mange forslag herfra, så spørg evt. dyrlægen til råds i stedet!

0
0
Svar på denne tråd

lille tyk pony
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 13:09

min wm hoppe har med succes kunne trives på travo langt hen i drægtigheden, og så derefter suregrow fra brogården. Hun var faktisk pæn hele vinteren, men til trods for føl så tog hun på igen da de kom på døgnfold (og hun var stoppet med foder og igen kommet over på travo)

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider