Tak for alle jeres svar.. Jeg prøvede at blande roepiller igår, og ventede med at ligge lucernen over indtil det var pænt opblødt....
Mulen har ikke rørt sit morgenmad i morges.. Men hun har heller ikke virket interesseret i det de andre dage, hvor jeg har lavet roer om aftenen og så blandet lucerne i om morgenen..
Men nu er hun kommet på stald om natten og det skal derfor være klart og ligetil at fodre om morgenen, staldejer vil have det er klart lige til at smide i krybben, og poser vil han slet ikke bøvle med, ellers et godt forslag..
Med hensyn til grønpille, har tanken strejfet mig.. Dog er jeg lidt i tvivl om hun kan "tåle" dem.. Hun har været begyndende forfangen i starten af sommeren, og er skovturs hest efter en skade..
Hun får motion dagligt, dog ikke vildt meget, og fodres derfor efter vedligehold/let ridning..
Hun får travo, fiberpiller og lucerne samt hø.. Lucernen er uden melasse, og den er damen heller ikke helt tilfreds med, men spiser det..
Men hvor meget feder sådan nogle grønpiller, eller kan jeg smide nogle af hendes fiberpiller i istedet, er dog lidt i tvivl om de må være våde så længe - altså natten over..
Hun får kun roer om morgenen, ligenu omkring 150 gr tørvægt, men meningen er hun skal op på 200 gram..