Nu hvor der er så mange herinde der gerne vil gøre sig kloge på foder, ku jeg godt tænke mig at høre, om der også er nogen der har lyst til at vejlede mig 
Har 2 DV heste + en selskabspony!
Har prøvet lidt forskelligt foder det sidste års tid...Bl.a Krafft Grov 90/125, Marstall Vito og lige pt. lidt Eggersman high energi supl. med grøn salvimin...
Det er mest min 6 års DVér som er mit spørgsmål!!! Han bliver redet ret koncentreret pt, går på døgnfold med ik specielt meget græs, og får så 500g eggersman + 100 g. grøn salvimin én gang om dagen!!
Han er ikke specielt selvgående, og generelt ret stram i muskulaturen!! Jeg har fodret med Marstall Vito igennem 5 mdr, pga det lave stivelsesindhold (for at se, om det var pga stivelsen at han var stram!!) Kunne dog ikke mærke nogen forskel efter jeg skiftede fra Krafft Grov 125 til Marstall Vitoén, så da hestene røg på døgnfold her i juni, og hesten "bare" ska ha hans vitaminbehov dækket, og Vitoén ikke er nem at skaffe der hvor jeg bor, købte jeg en sæk af Eggersman!! Han får tilskud af E-amino fra Blue-Horse, samt Solanum megabiotin pga dårlige hove!
Hesten er ret nem at fodre på, dvs han er generelt lidt til den runde side, uden at være decideret overvægtig! Hans energiniveau er ikke anderledes fordi det er sommer eller vinter! Han er ikke decideret sløv, men måtte bare godt arbejde lidt mere af sig selv!
Hvilket foder tror i, der vil være egnet til ham?? Det er her til september, når han kommer ind om natten igen, jeg mest tænker på!
Han skal helst ikke op og have for store mængder, og vil også gerne undgå alt for meget stivelse (selvom jeg godt ved, at det er der energien ligger)
Hesten vejer ca. 600 kg, 166 cm i stang, står på spåner om vinteren og får god wrap!!
Foderet må gerne kunne bruges til de 2 andre, som også er til den runde side, og behøver selvfølgelig ikke være det dyreste af det dyreste..men betaler dog gerne prisen for det rette foder 
Håber på nogle gode forslag 
Mvh Walle´s mor