Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bedste kløestillende ?
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 20:56

Min hest kløer sig igen, troede ellers jeg havde fået bugt med det. Har vendt det med dyrlægen igen i dag, skal lige nævnes at han også har haft nogle mærkelige sår i vinters der ikke ville hele, og buler her i foråret, som nu er små knopper, nogle med små sår. 0g der har været dyrlæge mere end 1 gang til ham, uden vi har noget endeligt resultat af hvad dælen det er på trods af biopsier. Dyrlægen tror måske det er en allergisk reaktion på hans foder, så det er hermed taget fra ham, der er også nok i græsset til han nok skal klare sig. Men jeg kan næsten ikke holde ud at det kløer sådan på ham. Vi ved alle, hvor vanvittig man kan blive, hvis det kløer et sted man ikke kan nå. Så jeg vil jo rigtigt gerne hjælpe ham af med det så godt jeg kan med det samme.

Hans pandelok, manke og halerod er ret skællet kan jeg se (det er det jeg har set ham klø mest, når han har været inde i boksen) - jeg kan ikke vaske ham da han er bange for vand - men det klør også på skulder, ben, mave, ja vist over det hele - what to do?

Kom frisk med alle jeres erfaringer, al hjælp vil blive modtaget med kyshånd.

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P

Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 12:43

Du er jo nødt til at lære ham at blive vasket. Det plejer ikke at tage så lang tid og vejret pt er perfekt til det.

Umiddelbart ville jeg råde dig til at bruge en skælshampoo (den fra Blue Hors virker!), men kan du ikke vaske hesten, nytter det jo ikke.

Kløestillende midler til Leovet og Ekholms er også effektive.

Dyrlægen kan også udskrive noget.

0
0
Svar på denne tråd

Ved et tilfælde
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 14:18

ifm en shetlænder der var forfangen, gav jeg æblecidervinager i drikkevandet for at udrense. De uger ponyen stod på boks lagde jeg mærke til at han kløede sig mindre og mindre i halen. Har efterfølgende gjort det til en vane at skylle hale i lunkent vand tilsat æblecidervinager og tilsætter ligeledes vinagaren i samtlige drikkekar på foldene når der kommer nyt vand i til daglig.

Venligst Mus

LundebakkegårdHestecenter.dk

Fuldfoder.dk

Billigste lucerne 53,- kr. 10 kilo.

Fuldfoder, præstations-, moderat-, føl- og lakterende hopper.

Fodergulerødder 20 kg. sæk el. 600 kg kasse.

Hunde og ...

0
0
Svar på denne tråd

kløe...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 14:29

Tak for jeres input! :)

Ang hans vandskræk, så arbejder vi med det, men det er ikke så ligetil med ham.

Flere input er velkomne! Har bl.a fået anbefalet en salve, der skulle være rigtigt god eftersigende, men kan jo ikke smøre ham helt ind i salve..

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd

Kløe...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 19:20

Er blevet anbefalet at prøve frontline - men kom til at tænke på at det da primært er mod lus og flåter - og har ikke fundet nogen lus i hans korte sommer pels?

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd

advantage a og
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 21:35

Det kan altså godt være lus selvom du ingen har fundet. Prøv at give ham Advantage A til hunde og så kan det være at du kan bruge en kløestillende creme til ham.

Der findes en creme til mennesker Mellisa Citronmelisse creme, som virker godt - måske den virker på ham?

Derudover kan han have zinkmangel -det gav en meget skællet hud, specielt i manen, hos min hest. En zinkkur har klaret det.

0
0
Svar på denne tråd

Kløestillende
Forfatter: 
Dato:  29-06-2010 22:36

Måske et insektdækken kan være en god løsning for, at afhjælpe en evt. "ny" kløe - alle de møg irriterende summe stikke bide dyr driver pt. vores 4 benede venner til vanvid...

Kan du måske vaske din hest vha. en spand med lunkent vand tilsat kløestillende shampoo/skæl shampoo (til dyr), & en (opvredet)svamp som du forsigtigt vasker den med??

Kan ikke helt læse mig frem til om det er vandslangen den evt. ikke kan lide - der er heldigvis andre måder at vaske på end med en vandslange

Saltvand kan også være godt at vaske en skællet/tør hud i.

Vil DU gøre en god gerning & donere dit dækken (eller andet) - MEGET GERNE STRIGLERE, til rideskole ponyer???

Send PB.

MILLION DOLLAR BABY`s FORTID SØGES (2000-2008), II`er PONY, VALLAK, PALOMINO BL. <3

(se ham på min præs)

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 10:15

Mange mange tak for jeres input! :)

Hvordan kan man konstatere om det er zinkmangel?

Jeg har prøvet svampe metoden, han hoppede og sprang rundt og det blev for farligt for os der var der :( Det er rigtigt irriterende, men vi arbejder på det.

Har har nu kløet hul ved hans pandelok.. altså! :(

Jeg tror desværre ikke det er insekterne, da det har stået på on off siden vinter. hvis det så bare have været dem, havde det jo været nemt.

Udover kløe og mystiske knopper, er hans pels meget fin og skindende?

Findes der noget der kan sprøjtes i manke, hale, pandelok og hvor det ellers kløer? Pffffft lyden fra forstøvere er jeg kommet så langt med, at han acceptere lidt og resten må jeg så sprøjte i hånden og smørre ham ind i.

Igen mange tak for jeres hjælp!

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

OG

lånehesten Charlie

Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 10:32

Den der zink kur. Hvad består den af?? og Købes og koster???

Hvad indeholder zink fra naturens side??

Bare lige nysgerrig og med på en kigger....

kh

heidi

Pluto - Siglavy

Minimulen Viktor

Nihil intentanum

Felix vi ses igen min skat

0
0
Svar på denne tråd

Kløestillende
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 21:20

Læs evt. tidligere tråd om Zink her:

www.heste-nettet.dk/forum/5/542101/ 542101/

Vil DU gøre en god gerning & donere dit dækken (eller andet) - MEGET GERNE STRIGLERE, til rideskole ponyer???

Send PB.

MILLION DOLLAR BABY`s FORTID SØGES (2000-2008), II`er PONY, VALLAK, PALOMINO BL. <3

(se ham på min præs)

0
0
Svar på denne tråd

mængde æbleeddike
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 22:39

Mus Mandrup, jeg putter æbleeddiken i maden, et lille skvat, men har overvejet at putte det i vandet i stedet, hvor meget bruger du ca. til en balje? Og kræver det tilvænningstid, altså vil de gerne drikke det fra start?

På forhånd tak

Mht. vand. Da jeg bruger hovstøvler, skulle mine vænne sig til at få skyllet hovene meget grundigt og stille og roligt puttede jeg vandslangen længere og længere op ad benet og nu på halsen på varme dage.

Min ene islænder elsker et bad her i varmen og kommer selv for at blive skyllet når jeg fylder karrene med vand. Manen bliver også gennemskyllet, inderlår og mave og babserne og hun nyder det i fulde drag, står selv og er ikke bundet.

Den anden skal holdes, men på de meget varme dage har hun altså fået skylle benene, for at køle lidt af, så det kan som regel sagtens lade sig gøre, dog kommer ikke alle til at elske det ligefrem.

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 09:24

så har jeg endelig fået svar fra dyrlægen på vævprøven, de kunne ikke sige om det er allegi, så det fik jeg ikke noget ud af, men dyrlægen sagde at jeg kunne prøve at give MSM og hyben pulver, til at styrke hans imunforsvar med, så det prøver jeg, han sagde at der var flere i øjeblikket med de samme symptoner og han vil have en tilbagemelding om 6 uger om det har hjulpet, jeg lovede dig jo at vende tilbage med hvad jeg fandt ud af med hensyn til kløe, da vores tilfælde ligner meget hinanden.

jeg har også købt noget der hedder im vet kradsebørsten, så nu sætter jeg alt ind, håber virkelig at det hjælper.

lev livet og vær glad hver dag

0
0
Svar på denne tråd

Kløe....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 10:24

ECH: Mange tak for svaret! Det er da irriterende at der ikke kan stilles en diagnose, så man bare kan komme igang med at afhjælpe, istedet for det her prøven sig frem. Ichiro viser heller ikke umiddelbart tegn på forbedring selvom fodret er taget fra ham - så nu venter jeg på min dyrlæge ringer, han har evt noget der kan smørrers i hale man og pandelok, inden han får kløet det hele af.

Har din hest fået sprøjter mod det og evt hvilke?

Og mange tak for jer andres input!!! Al hjælp og erfaringer er velkommen!

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

OG

lånehesten Charlie

Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 11:24

ja han fik en kløestillende indsprøjtning, men det holdt kun ca en uge, og jeg er ikke meget for binyrebarkhormon, han har næsten kløet hele manen af, men han klør også meget på kroppen, jeg syntes ikke det hjælper at vaske halen.

lev livet og vær glad hver dag

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 12:28

ECH : Kan jeg lokke dig til at sende en liste med hvad du har prøvet evt over PB? Synes godt nok det er mystisk det her. Har din også skæl?

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

OG

lånehesten Charlie

Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd

trick til vanslanger og kløe
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 20:54

jeg har en hest med lidt samme problem som plejede at stejle så snart hun skulle vaskes. jeg har dog fundet ud af at hvis man bruger teknikken står stille = ros så går det meget bedre. det går kort sagt bare ud på at man holder vanslangen hen så vandet rammer fx et ben i starten. man tager så vandet væk når hesten står stille, roser og forsøger igen. man kan så gradvist flytte området der bliver berørt og øge tiden vandet rammer hesten.

mod hendes kløe bruger jeg Blue Horse Anti kløe. Det har virkelig hjulpet. hun har kun meget få steder hun klør sig nu og det er i en kortere periode end før. det er et genialt produkt.

Mette Bøgh

0
0
Svar på denne tråd

Kløe...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 10:51

Har også tænkt på Blue horse.. Har desuden talt med dyrlægen i dag, som har bedt mig vaske ham i mediscrub 3 - 4 gange med 4 dages mellemrum. SUK, hvis bare han var en vandhest, som elskede at blive vasket.. Men det skal nok gå på en eller anden måde.. Intensiv træning fra i dag og når han er blevet nogenlunde fortroligt med det, så prøver jeg at vaske ham fra ende til anden. Håber det hjælper!

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

OG

lånehesten Charlie

Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 12:17

Min var altså heller ikke meget for at blive vasket med vandslange i starten.

Jeg tænkte, at det nok var mest pædagogisk at starte med et ben, men det var absolut ikke tilfældet.

I stedet har jeg lært at starte på bagparten/krydset, så står hun nogenlunde stille.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 14:13

Er han undersøgt for fotosensibilitet??

Havde en hoppe engang med samme symptomer som din. Viste sig at være fotosensibilitet.

Mvh

Janni

3 HESTE SØGER PART - 4440 MØRKØV - TÆT PÅ RIDEHUS OG 2 SKOVDISTRIKTER.

OPALER sælges - rå eller slebne. Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Kløe...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 15:44

Nej, det er han ikke undersøgt for, man han har heller ikke hævelser eller væskende sår, som bl.a også er nogle af symptomerne på fotosensibilitet og den smule hvid han har på sig viser heller ikke tegn på irritation. Han kløer sig bare og specielt når han er inde. Men der er der jo også en masse man kan klø sig på, og så har han, som nævnt, de der små knopper ned af siderne, specielt den venstre og lidt op ad halsen, det virker dog ikke til at de kløer, men tror alligevel de må have noget med dette at gøre.

Jeg vil prøve både at vende det med zink mangel og også fotosensibilitet for dyrlægen, som en mulighed. Har selv tænkt sommereksem, dyrlægen har dog afvist dette sidst han så ham.

Jeg vil prøve at gøre som dyrlægen forslår med at vaske ham, med så kort mellemrum - hjælper det ikke, så er næste skridt bl.a blodprøver, som forhåbentlig så kan afsløre, om han mangler noget eller ligende.

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

OG

lånehesten Charlie

Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 18:54

Da min havde fotosensibilitet, kløede hun sig "bare" hvilket gav sår.

Ikke noget med hævelser eller væskende sår, så det er åbenbart lidt forskelligt hvordan det viser sig hos den enkelte hest :)

Sommereksem lyder også lidt mystisk hvis det også er der om vinteren.

Ellers ville jeg også som du selv var inde på give ham en omgang med frontline i manken, halen og lidt i pandelokken.

God fornøjelse :)

Mvh

Janni

3 HESTE SØGER PART - 4440 MØRKØV - TÆT PÅ RIDEHUS OG 2 SKOVDISTRIKTER.

OPALER sælges - rå eller slebne. Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Møg kløe.
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 09:47

Jeg tror heller ikke på sommereksem, men man bliver jo ivrig for at finde en forklaring og en måde af afhjælpe på. Dyrlægen afviste også det kunne være det (heldigvis). :)

Jeg har heldigvis 2 enormt kompetente dyrlæger indeover nu. Men selvfølgelig, er der nogen der kan nikke genkende til det beskrevne, er de velkomne og så vil jeg helt sikkert spørge dyrlægerne til råds - for målet er, uanset hvem og hvordan der bliver fundet frem til det, at finde ud af hvad søren det er.

Vandtræning er gået igang med havevander - det er heldigvis ikke så farligt, når han er løs på banen og selv kan gå til og fra. Han var så "dristig" at rulle sig ved siden af den og hvor den sprøjtede igår. Så håber virkelig at den her metode gør, at han bliver fortrolig med det, så jeg kan få afprøvet det mediscrub bad. Ellers må jeg se om jeg kan lokke nogen til at hjælpe mig, som ikke er nervøse omkring heste :)

Lige et billede af knopperne da de var store, nu er de blevet små og jeg synes der er kommet flere - men det er svært at tage billede af alene, han vil ikke stå stille med siden til mig.

Billede

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

OG

lånehesten Charlie

Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd

Måske?
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 10:01

det kunne være sommer eksem

0
0
Svar på denne tråd

Kløe stillende
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 10:58

Jeg har en hest i pension som har kløe, men når den bliver smurt med Blue Horse kløestillende linement er der ikke noget. Jeg er meget positiv over hvor godt det har hjulpet.

0
0
Svar på denne tråd

Kløestillende
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 00:47

Lizza: Ser han også sådan ud, om vinteren, som på det billed du har sat ind???

En af mine med-pensionæres hest ser præcis sådan ud når insekterne har været lidt for hårde ved ham

Hos "os" står hestene kun ude fra tidlig morgen, & så til først på eftermiddagen (& de NYDER at komme ind).

Insekternes hærgen af hestene, med buler & store hævelser til følge som bl.a. dem på dit billed, ser langt bedre ud dagen efter, hvor insekternes ta selv bord (hestene) har stået inde i fred & ro for alle de blodsugende sataner, som driver vores 4 benede venner til vanvid...

Vores heste bliver bundet op i kæder, i begge sider af grimen - i et vandspiltov hvor de kun kan gå begrænset til siderne så støder de på en væg.

De har nu ikke de store problemer med at blive vasket, men UDEN disse "rammer" kan jeg let forstille mig, at det kan blive lidt vanskeligt at træne sin hest i, at blive vasket hvis den ikke kan lide det - mon du har mulighed for, at binde din sådan op???

Send PB.

(se ham på min præs)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider